Billa ich označila za nepravdivé. Firma bude preto od kompetentných orgánov žiadať nielen vysvetlenie, ale i ospravedlnenie. "V záznamoch o potravinových kontrolách, ktoré sa uskutočnili v období od 3. do 17. februára na predajných miestach reťazca, sa žiadny nález o neprimeranej manipulácii s hydinovým mäsom nenachádza a preto spoločnosť Billa iniciuje kroky na ochranu svojho dobrého mena," uviedol operatívny riaditeľ spoločnosti Billa, s.r.o. Jiří Králíček. Ako ďalej dodal, spoločnosť Billa už iniciovala diskusiu so Štátnou veterinárnou a potravinovou správou SR a oficiálne žiada o vysvetlenie situácie. "O výsledku budeme verejnosť informovať," uviedol J. Králíček.
Inšpektori potravinového dozoru a hygieny potravín regionálnych veterinárnych a potravinových správ vykonali mimoriadne kontroly, ktoré pre obchodné potravinové reťazce nedopadli podľa zverejnených informácií dobre. "Stretli sme sa s rôznymi nedostatkami. Budú z toho enormné pokuty," informoval v utorok ústredný riaditeľ Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR Ján Pliešovský. Najzávažnejším nedostatkom bolo podľa neho zistené prebaľovanie hydinového mäsa v nočných hodinách a jeho umiestňovanie v oddelení rýchleho občerstvenia za účelom grilovania. Ako ďalej uviedol, išlo o solenie a korenenie mäsa po záruke a jeho následné grilovanie. Šéf Štátnej veterinárnej a potravinovej správy pripustil, že šlo o jeden z obchodov reťazca Billa.
Spoločnosť Billa vo svojom utorkovom stanovisku uviedla, že žiadna kontrola jej predajných miest nebola vykonaná v nočných hodinách, ako sa uvádza vo vyjadreniach Štátnej veterinárnej a potravinovej správy. Billa sa zároveň výrazne ohradila voči tvrdeniam o tzv. "prebaľovaní hydinového mäsa v nočných hodinách a jeho umiestňovaním v oddelení rýchleho občerstvenia za účelom grilovania". Rovnako Billa odmieta aj tvrdenia, že išlo o solenie a korenenie mäsa po záruke a jeho následné grilovanie. "Uvedené informácie sú nielen zavádzajúce, nezakladajú sa na pravde, ale výrazným spôsobom poškodzujú dobré meno spoločnosti Billa, s.r.o., ktorá si ako jednu z priorít kladie najmä dôraz na čerstvosť a kvalitu," uviedla v stanovisku spoločnosť.
Inšpektori potravinového dozoru vykonávali mimoriadne kontroly vo večerných hodinách a v dňoch pracovného voľna a pracovného pokoja v období od 3. až 7. februára a 12. až 17. februára tohto roka. Medzi najčastejšie nedostatky patrili nezlučiteľnosť skladovania, teda spoločné skladovanie potravín, krmív, časti drogérie a nepotravinárskeho tovaru. Okrem tohto inšpektori zistili aj spoločné skladovanie vratných a nevratných obalov v sklade potravín a balenie syrov do priameho obalu nevykonávané v súlade s potravinovým právom. Tiež boli zistené nedostatky v skladovaní potravín v chladiacich boxoch, predaj výrobkov s poškodeným a znečisteným obalom, nedostatočne označené nebalené chladené čerstvé mäso, či predaj potravín po uplynutí dátumu minimálnej trvanlivosti.
Podľa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy bol najvyšší počet nedostatkov (47) zistený v obchodoch reťazca Billa, po ktorom nasledovali Tesco (36), Hypernova - Ahold (35), Coop Jednota (29), Kaufland (26). Nedostatky boli zistené aj v obchodoch Metro (10), Balla (10), Lidl (3) a Carrefour (1). Súhrnnú správu o mimoriadnych kontrolách plánuje Štátna veterinárna a potravinová správa ešte len zverejniť, v nej by mali byť podľa Pliešovského uvedené detailnejšie informácie o priestupkoch v jednotlivých prevádzkach.