Na rozdiel od bežných cestujúcich, ktorí neustále hromžia na železničné služby a zdražovanie cestovného, šéfovia sa môžu spokojne usmievať. Popri plate z verejnej funkcie si totiž stačili aj slušne privyrobiť. Navyše, obe spoločnosti nechali v strate.
Z majetkového priznania za rok 2010 exšéfa Železničnej spoločnosti Slovensko a bývalého nominanta SNS Milana Chúpeka vyplýva, že okrem príjmu z funkcie 13 050 € stihol mať aj iné príjmy a to vo výške až 194 137 €. Podobne je na tom aj exšéf Železničnej spoločnosti Cargo a nominant Smeru Matej Augustín. Ten si vo funkcii stihol zarobiť síce len 5 342 €, ale popri tom si uviedol za minulý rok aj iné príjmy vo výške 248 727 €.
Oboch vymenil v polovici septembra 2010 minister dopravy Ján Figeľ a odišli tak z funkcie, ako býva u nás zvykom, so zlatými padákmi. Kým Chúpekovi putovalo do vrecka 54-tisíc €, Augustín si polepšil na odchodnom o neuveriteľných 154-tisíc €. Naozaj rozprávkovo napísané manažérske zmluvy za to, že riadili štátne podniky, ktoré musí štát neustále dotovať.