Riaditeľka televízie Zuzana Ťapáková (50) je zrejme taká zaslepená snahou nájsť vinníka za svoje vlastné prešľapy, že si neuvedomuje dosah toho, čo robí. Do svojej intrigánskej hry už zatiahla aj konkurenčnú televíziu a vylieva si na nej žlč. Začala sa oháňať tvrdeniami, že nielen ona, ale aj riaditeľ TV JOJ František Borovský (36) v minulosti spochybňoval divácku anketu OTO a nedôveroval jej výsledkom. Reakcia na ďalšiu zo série jej lží nedala na seba dlho čakať.
"Niekedy je možno lepšie, ak sa človek naučí prehrávať so cťou a nehľadá vinníkov za svoj neúspech okolo seba," nechal sa počuť šéf Jojky Borovský.
Keď Zuzana Ťapáková zatiahla svoju televíziu do mediálneho boja a bojkotu najväčšej diváckej ankety OTO, určite nečakala, aký tvrdý úder sa jej vráti späť. Takmer všetci súčasní aj bývalí riaditelia televízií, ako aj ďalší dôležití ľudia z televízneho biznisu sa jednohlasne postavili proti nej a pre Nový Čas potvrdili, že s anketou nemali nikdy žiadny problém. Navyše sa proti Ťapákovej obrátil aj názor verejnosti a ju samotnú, ako aj televíziu, ktorej šéfuje, zavalila v internetových diskusiách vlna kritiky. Toto zrejme nečakala, a tak sa uchýlila k ďalším, ešte horším podpásovkám, aké tu ešte neboli. Útočí už nielen na najväčšieho vydavateľa tlače na Slovensku, vydavateľstvo Ringier Axel Springer, ale už aj na svoju priamu televíznu konkurenciu.
V jednej z jej nespočetných webových reakcií, ktoré teraz chrli ako na bežiacom páse, sa pustila priamo do šéfa TV JOJ Františka Borovského. Verejnosti sa snaží nahovoriť, že nielen ona, ale aj riaditeľ Jojky spochybňoval anketu OTO a hlasovanie divákov. „Nie je to prvýkrát, čo niektorá televízia spochybnila anketu OTO. Hrozby zo strany televízie JOJ prišli už pred niekoľkými rokmi,“ odznelo v markizáckom stanovisku. „Jojka tiež naznačila, že sa jej nepozdáva nekoordinovanosť vzniku a zániku jednotlivých kategórií (v ankete OTO, pozn. red.), v ktorých sa hlasuje. Na stretnutí s novinármi to naznačil programový riaditeľ František Borovský,“ vyhlásila Ťapáková.
Reakcia z Koliby nedala na seba dlho čakať. „Pani Ťapáková si zjavne pletie neformálne diskusie s novinármi s oficiálnym stanoviskom TV JOJ, ktorá nikdy nespochybňovala anketu OTO a ani jej dôveryhodnosť. Niekedy je možno lepšie, ak sa človek naučí prehrávať so cťou a nehľadá vinníkov za svoj neúspech okolo seba. Ak totiž ja začnem vyťahovať neformálne diskusie ohľadom peoplemetrových dát, celá záležitosť vrátane kauzy OTO sa pravdepodobne dostane do nového svetla,“ reagoval na obvinenia František Borovský, ktorý sa v ostatnom ročníku rebríčka TOP osobností v slovenskom mediálnom biznise umiestnil vyššie ako jeho kolegyňa zo Záhorskej Bystrice.
Vlastné intrigy sa tak nakoniec obracajú priamo proti tomu, kto ich sám začal rozširovať. Hoci mediálny biznis je často mimoriadne tvrdý, jeho šéfovia sa navzájom rešpektujú a nikdy sa verejne nezaťahujú do zákulisných hier. Pre Zuzanu Ťapákovú však už zrejme žiadne pravidlá neplatia a rozhodla sa hrať svoju vlastnú hru. Musí sa však zmieriť s tým, že v nej ostala úplne sama.