Mnohí si iste pamätajú na dojímavé momenty z minulých galavečerov, keď priazeň divákov rozplakala herca Lukáša Latináka (34) či moderátora Patrika Hermana (37). Po odovzdaní ocenení vždy nasledujú titulné strany, množstvo rozhovorov a fototermínov. Tento rok však hrozí, že hviezdy Markízy budú toto všetko len ticho závidieť kolegom z konkurencie.
A to aj napriek tomu, že vo viacerých kategóriách sú vážnymi kandidátmi na vítazstvo markizáci. Ich generálna riaditeľka Zuzana Ťapáková (50) totiž vyhlásila bojkot ankety OTO 2011. Akým právom im berie všetku slávu a radosť z úspechu?
ZVYŠOK DO AVÍZA:
Uznanie divákov je tým hlavným, pre čo televízne hviezdy žijú a od čoho sa odvíja ich úspech. No a od úspechu jednotlivých tvárí zas závisí existencia ich materskej stanice, ktorú aj ony nemalým dielom živia. Na to však zrejme šéfka Markízy Zuzana Ťapáková vôbec nemyslela, keď sa bezhlavo rozhodla odignorovať anketu OTO 2011. Tá sa zrejme nevyvíja celkom podľa predstáv Markízy a tak generálna riaditeľka v strede prebiehajúcej ankety vyzvala divákov, aby za jej moderátorov ani programy nehlasovali. Tvrdí, že anketa nie je transparentná napriek tomu, že je pod dohľadom renomovanej audítorskej firmy.
Aký je to šéf, ktorý vlastným zamestnancom upiera, aby mohli zožať plody vlastnej práce? Ťapáková totiž svojim nezmyselným rozhodnutím môže najviac uškodiť práve vlastným ľuďom, ktorí každoročne odchádzali zo slávnostného vyhlasovania so zlatými soškami v rukách a ceny, ako aj priazeň divákov patrične prežívali. Veď si len stačí spomenúť na minuloročného víťaza v kategórii Publicistika Patrika Hermana, ktorý sa na pódiu od dojatia rozplakal. „Prepáčte, je to tak trošku šok. Štrnásť rokov chodím do hľadiska na OTO-v a TOM-ov a vždy si to len tak odsedím. Netušil som, že tu raz budem aj stáť,“ povedal po prevzatí sošky Herman.
V roku 2009 vyhral program Modré z neba a po cenu si moderátor Vilo Rozboril doslova dokrivkal. Napriek zraneniu urobil všetko pre to, aby si po sošku na pódium mohol prísť. „Mali by sme sa mať dnes všetci radi, keďže je to taký všetelevízny program,“ povedal Rozboril s ocenením OTO v ruke. Škoda, že tieto slová znova nepošepkal do ucha svojej partnerke Zuzane Ťapákovej pred tým, než sa rozhodla na divácku anketu zaútočiť.
Anketa Osobnosť televíznej obrazovky je totiž naozaj o tom, že televízie na chvíľu zabudnú na boj o diváka i vzájomnú rivalitu a spoločne si užívajú divácku priazeň. Z výsledkov OTO totiž nemajú žiadny prospech ani vyhlasovatelia, ani printové tituly, ani agentúry, ide len a len o úspech samotných televízií. A televízne hviezdy, ktoré sa nemôžu tešiť z priazne divákov, sú na najlepšej ceste k tomu, aby zakrátko zhasli. Ťapákovej sa potom za jej rozhodnutie vziať im slávu a prestíž iste „pekne“ poďakujú.