Ministerstvo dopravy plánuje začať výstavbu nového obchvatu diaľnice D4 v roku 2014. Ako prvé sa začne s budovaním najdôležitejšieho, 22-kilometrového úseku medzi Jarovcami a Ivankou pri Dunaji, ktorý má podľa odhadov stáť 576 mil. eur. V nasledujúcich rokoch sa bude pokračovať aj s výstavbou diaľnice D4 v ďalších úsekoch pri mestskej časti Vajnory, Marianke a cez Devínsku Novú Ves až k hraniciam s Rakúskom. Hoci dotknuté obce v zásade obchvat vítajú, majú k nemu niekoľko výhrad.
Ivanka pri Dunaji
Tranzit áut sa cez obec zníži. Obec požadovala medzi Ivankou pri Dunaji a Zálesím napojenie na diaľnicu, čo sa s najväčšou pravdepodobnosťou nestane. Tranzit áut sa má natoľko znížiť, že sa neoplatí vybudovať privádzač. Diaľnicu D4 by privítali čím skôr občania v okrajových častiach obcí. Môže síce spôsobovať hluk, ale veria, že to zmiernia protihlukové steny.
Jarovce
„Očakávam, že sa odkloní doprava a vylúči sa kamiónová doprava z Einsteinovej ulice. Zrýchli a odľahčí sa doprava na Prístavnom moste. Veríme, že to nebude opakovanie situácie z D2, ktorá dodnes nie je skolaudovaná, viac ako 12 rokov je v predčasnom užívaní a nadmerným hlukom zaťažuje obyvateľov Jaroviec a Petržalky,“ povedal starosta Pavel Škodler.
Devínska Nová Ves
„Trasa obchvatu pretína aj vzácne prírodné prostredie. Nultý okruh je však dôležitý. Devínska nemá vybudované vyhovujúce dopravné napojenie na centrum, rozšírenie nadradeného dopravného systému nám pomôže. Trasa nultého okruhu vedie mimo nášho zastavaného územia. Dôležitý je výber optimálnej trasy a zvládnutie stavby vo vzácnom prírodnom prostredí,“ povedal architekt M. Beláček.
Záhorská Bystrica
„Určite sa zlepší a odľahčí doprava najmä v centrálnych častiach Bratislavy. Pre vodičov, ktorí pôjdu smerom na Vajnory, to bude veľké zrýchlenie, a tým aj časová a finančná úspora a v neposlednom rade bezpečnosť. Pre obyvateľov Záhorskej Bystrice, pokiaľ sa dodržia a zapracujú všetky požiadavky, to bude napriek obavám zo zhoršenia ekológie a hlučnosti viac výhoda,“ myslí si starosta Jozef Krúpa.
Vajnory
„Nevidím ten termín reálne. V procese lehôt územného a stavebného konania je možné začať najskôr so stavbou v rokoch 2015 až 2016. Vajnory očakávajú radikálne zníženie tranzitnej dopravy cez dedinu. Dnes prejde cez obec 21-tisíc áut denne a na kruhovom objazde je každý deň až 50-tisíc vozidiel. Jednou z našich podmienok je, aby bol obchvat pri dedine zakrytý presypaným tunelom a D4 išla pod súčasnou D1,“ vysvetlil starosta Vajnor Ján Mrva.