Pod ruinami mosta zahynuli štyria muži, viacero robotníkov sa ťažko zranilo. Niektorí príbuzní obetí, ktorí prišli o otcov, manželov či synov, otvorene hovoria o tom, že na moste, ktorý padol, nebolo všetko v poriadku. Robotníci sa podľa nich sťažovali na zlé podmienky. Možné nedostatky musí preukázať vyšetrovanie, ktoré prebieha. Práce na stavbe sú zatiaľ zastavené.
Robotníci, ktorí boli počas zrútenia priamo na moste alebo pod ním, označili tragédiu za najhoršiu, akú zažili. Vyšetrovanie stále prebieha, ale predbežné príčiny, prečo sa most s veľkosťou 20 x 25 metrov zrútil sú už známe.
„Bezprostrednou príčinou bol pravdepodobne kolaps betónových skruží, lešení, ktoré podopierajú betónové debnenie, na ktoré sa leje betón,“ povedal priamo na mieste minister vnútra Robert Kaliňák. Na moste smrti zahynuli Ivan Puškáš († 29) z Košíc, Martin Pažin († 31) z Trnkova, Jaroslav Heldák († 56) z Popradu a Ján Chovan († 47) z Hranovnice.
Rodiny za príbuznými smútia a nevedia si celú tragédiu vysvetliť. Mnohí z nich sú presvedčení, že na moste nebolo všetko v poriadku. Muži, ktorých už nikdy neuvidia, im o tom často rozprávali. „Jano hovoril, že sú tam zlé podmienky, že v takých podmienkach sa nedá robiť. Podľa neho tam boli nespevnené konštrukcie,“ spomína brat zosnulého Jána Chovana Elemír (49). Ťažké srdce však majú aj členovia ostatných rodín, ktoré prišli o svojich blízkych.
Nevlastný otec najmladšej obete Ivana Puškáša hovorí, že Ivan zomrel, keď viezol poslednú fúru. „Na tej stavbe nepracoval dlho. Vraj sa to podlomilo, keď hore na moste sypal betón. Poslednú fúru! Asi bola slabá podpera,“ vraví Ivanov otčim František. Podľa niektorých z nich sa dalo tragédii predísť, keby bolo všetko tak, ako má byť.
„Sťažoval sa dennodenne, že sú tam zlé podmienky, že v takých podmienkach sa nedá robiť, neboli konštrukcie spevnené a nemali po čom prechádzať. Keď bola na moste kontrola, tak im začali nosiť dosky, aby to zabezpečili lepšie, ale stalo sa, čo sa stalo,“ povedali zdrvení príbuzní. Kompetentní chcú celý prípad dôsledne prešetriť. „Musí sa nájsť vinník a podľa miery zavinenia sa rozhodne, čo ďalej,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Andrej Holák.
Tieto firmy stavali úsek:
Zakázali používať podpernú skruž typu WeiseV súvislosti s tragédiou zakázala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) používať podpernú skruž pre betonáž mostov typu Weise na všetkých stavbách, ktorých je objednávateľom. "Platí to do ukončenia vyšetrovania," povedal hovorca NDS Marcel Jánošík. Tento zákaz vydala podľa Jánošíka NDS na elimináciu prípadných škôd súvisiacich s použitím tohto typu podpernej skruže.