Nápad pomenovávať vlaky po výrobkoch či názvoch firiem tak ešte nemá definitívne požehnanie šéfa rezortu dopravy.
"V prípade, že to nemá priniesť signifikantnú sumu, tak je zbytočné miasť ľudí novými názvami," uviedol Počiatek v rozhovore pre TASR. S myšlienkou opätovného predaja názvov vlakov ako istej formy reklamy prišiel osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
"Pristúpime aj k možnosti využívania tohto mediálneho priestoru," uviedol začiatkom decembra minulého roka pre TASR riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt. Komerčné názvy vlakov by sa podľa jeho slov mohli stať realitou v roku 2013 počas pravidelných zmien v cestovnom poriadku. A to buď pri úpravách v marci, alebo v júni.
Reklamné názvy sme tu už maliTakéto pomenovania vlakov, ktoré slúžia ako reklama pre firmy či ich produkty, fungovali už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage.
V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov. Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dopad na orientáciu cestujúcich. "Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.
Podľa terajšieho vedenia ZSSK však komerčné názvy zmysel majú a prinesú aj finančné prostriedky. Zmätku pre ľudí sa dopravca neobáva. "Cestujúci potrebuje cestovať a potrebuje mať nastavený grafikon a odchody vlakov. Názov nie je vo väčšine rozhodujúci," doplnil Schmidt.