Rozhodnutie vyvolalo obavy u rušňovodičov, ktorí majú strach, že prídu o robotu - z poľského prístavu má totiž nerastnú surovinu dovážať poľský železničný prepravca.
Železnú rudu priviezla do poľského prístavu zatiaľ jedna loď zo Severnej Ameriky. Do budúcnosti sa však počíta s 20% objemom celkovej potreby pre U. S. Steel Košice. Podľa zdroja Nového Času blízkeho oceliarom, je americká surovina kvalitnejšia, má vyššiu výdatnosť a podarilo sa zjednať aj lepšiu cenu, ktorú však odmietli konkretizovať.
„Naše obchodné prípady a tiež jednotlivých dodávateľov nezverejňujeme,“ povedal hovorca U. S. Steelu Ján Bača. Šéf odborárov Mikuláš Hintoš pripustil, že fabrika môže kupovať železnú rudu aj z iného zdroja. „Zvyšovanie cien strategických surovín prebieha na trhu dlhšiu dobu, a preto aj U. S. Steel hľadá alternatívne riešenie,“ uviedol.
Zákazku na prevoz rudy z poľského prístavu do košického U. S. Steelu získala poľská spoločnosť PKP Cargo SA. Naši rušňovodiči tak majú strach, že prídu o prácu. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia plánuje o prepravu z Poľska zabojovať. „Preprava rudy z ďalších lodí je predmetom nasledujúcich súťaží,“ uviedol hovorca ZSSK Cargo Martin Halanda.