Tento rok počíta spoločnosť s vysokými číslami medzinárodných cestujúcich a taktiež s rekordným profitom s minimálnymi nákladmi.
Svetovo najobľúbenejšia letecká spoločnosť však šetrí aj za cenu nebezpečenstva, ktoré môže zapríčiniť cestujúcim. Novinári z Daily Mail zverejnili nelichotivé fakty, ktoré ukazujú ako Ryanair "žmýka" svojich pasažierov:
- Prémie pre pozemných pracovníkov, ktorí zistia nadváhu príručnej batožiny pasažierov, za ktorú musia cestujúci platiť
- Motivačné prémie pre zamestnancov, ktorí predajú "prednostné nastupovanie" na palubu
- Mimoriadny a zvláštny manuál, ktorým sa majú zamestnanci leteckej spoločnosti riadiť je kľúčom k vysokým ziskom Ryanairu. Mimoriadny tréningový manuál obsahuje také predajné taktiky, ktoré palubný sprievodca musí zvládnuť, pretože sú kľúčovým prvkom v rozvíjajúcej sa spoločnosti Ryanair. Sklamaná posádka sa vyjadrila, že je takmer nemožné naplniť požiadavky, vďaka ktorým by získali finančné bonusy.
Spoločnosť čelí kritike pre ich vysoké príplatky za batožinu i za príliš malé rozmery príručnej batožiny. Všetky takéto príplatky sú vhodným "privyrobením si" zamestnancov Ryanairu.
Noviny prišli s informáciami iba pár dní po tom, čo sa pre britské médiá vyjadrili piloti Ryanairu, že často lietajú mimo bezpečných zón a nariadení. Ryanair ostro podobné vyjadrenia poprel a okamžite prepustil pilota, ktorý otvorene o problémoch hovoril pred médiami.
Ryanair je veľmi úspešný a tento rok prepraví viac ako 81,5 miliónov ľudí, s najväčším počtom medzinárodných cestujúcich, ako ktorákoľvek iná letecká spoločnosť na svete - do 180 destinácií v 29 krajinách sveta. V máji spoločnosť vykázala zisk 477miliónov libier, čo predstavuje 13%-ný ročný nárast.
Tieto predajné taktiky, ktoré im pomohli dosiahnuť mimoriadne zisky sú stanovené v 34 stranovom manuáli. Je v ňom niekoľko predajných trikov, ktoré palubný sprievodca musí použiť na zvýšenie svojho mesačného bonusu, a čo je dôležitejšie, vytvárať zisk pre leteckú spoločnosť.