Nová diaľnica D4 pôjde popod existujúcu D1. Pri mestskej časti Vajnory nebude stáť na 15-metrových pylónoch, ale skopíruje úroveň terénu. Ponad diaľnicu tu navyše povedie 100 m široký zelený most s cyklocestou. Pripomienky mestskej časti Vajnory tak po rokovaniach zaradili do návrhu.
Mestská časť Vajnory rokovala s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) šesť rokov. Vajnorčanom sa nepáčilo, že za ich domami má vyrásť 15-metrový val, a to od diaľnice D1 pred Bratislavou až po Malé Karpaty. „NDS teraz diaľnicu vo veľkom rozsahu položila na existujúci terén, pričom bude zdvihnutá len v častiach pri dvoch potokoch,“ povedal starosta Vajnor Ján Mrva. Tunel popod Malé Karpaty nepovedie pri Rači, ale v lokalite veľmi vysokého napätia, kde je už príroda znehodnotená. Okrem iného tak ochránia račianske a vajnorské vinice.
Ponad diaľnicu D4 pri Vajnoroch povedie aj tzv. ekodukt alebo zelený most s cyklotrasou. „Poslúži zvieratám či cyklistom, ale bude slúžiť aj ako protihluková bariéra. Pôvodne mal byť široký 30 m, dosiahli sme jeho rozšírenie na 100 m,“ dodal starosta Mrva s tým, že zelený most by mal byť nad úrovňou terénu maximálne 7 metrov. Podľa jeho slov je tento variant diaľnice najlacnejší a zároveň najšetrnejší k životnému prostrediu.
Diaľnica D4
Nová diaľnica vytvorí po dobudovaní vonkajší obchvat Bratislavy. Využijú ju najmä vodiči tranzitnej dopravy, ktorí hlavným mestom len prechádzajú. Nebudú totiž obmedzovaní vozidlami, ktoré v súčasnosti jazdia po diaľničnom obchvate. Momentálne je už v prevádzke úsek dlhý 2,7 km od hraničného priechodu Jarovce po križovatku s D2 Jarovce a úsek dlhý 3 km pri Stupave. Po vybudovaní bude jej celková dĺžka okolo 50 km. Jej súčasťou má byť aj tunel popod Malé Karpaty. S ďalšou výstavbou sa počíta v roku 2015.