V povrchovej bani na železnú rudu neuspel ani slovenský motorkár Ivan Jakeš (40), ktorého 4-hodinový časový limit zastavil v polovici pretekov, na 12. kontrolnom bode.
To, čo pripravilo Ivana Jakeša o prejazd záverečným, dvadsiatym „checkpointom“ a zjazdom do cieľa, paradoxne neboli brutálne výjazdy a zjazdy, ale zápcha!
„Zostal som stáť v lese, ktorým viedla len jediná úzka cestička, traverzom hore, kde sa na šírku vošla iba jedna motorka. Predo mnou bola hromada jazdcov, ktorí to celé upchali, takže, keď som prišiel do dvanásteho checkpointu, oznámili mi, že už vypršal časový limit. Navyše, aj tak by som asi nedkončil, pretože sa mi v tej zápche minul benzín, takže som si musel požičať pol litra, aby som sa vôbec vrátil,“ povedal Ivan Jakeš, ktorý bol po jednodňovom endure do vrchu „dolámaný“ viac ako po týždni na Rely Dakar.
„Jasné, že som dobitý, človeka to bolí, keď ho párkrát prejde vlastná motorka,“ smial sa. „V tých výjazdoch gravitáciu neoklamete - motorka padá iba dole. A ak stojíte pod ňou, tak máte smolu. Ale Dakar a Erzberg sa nedajú porovnávať. Na Erzbergu si človek môže oddýchnuť, nemusí naháňať čas v rýchlostnej skúške. Aj som si veru musel chvíľu postáť, pretože už sa mi zatmievalo pred očami. Lenže, na druhej strane, dlho sa stáť a oddychovať nedá, pretože je tam zima. Nad ránom bolo 5 stupňov, aj bivak v stanoch a spacákoch bol dosť zaujímavý,“ povedal Jakeš.