Po tom, čo sa ako šéf Slovenského inštitútu v Ríme objavil vo vianočnom spote jednej z bánk, mu totiž ministerstvo zahraničných vecí kleplo po prstoch! Dvorský okrem opery pôsobí aj ako šéf Slovenského inštitútu v Ríme, ktorý je zriadený ministerstvom zahraničných vecí. Podľa dostupných informácií by sa jeho mesačný príjem za prezentáciu Slovenska v zahraničí mal pohybovať medzi 3 500 až 4 000 eur mesačne v čistom.
Okrem toho však prispel do rodinného rozpočtu aj účinkovaním vo vianočnom spote známej banky. Spievanie hitu Svet lásku má z okna rozbiehajúceho sa vlaku ho však môže vyjsť draho! „Ministerstvo zahraničných vecí pána Dvorského dôrazne upozornilo, aby sa v budúcnosti vyhýbal účinkovaniu v reklamách a pre akékoľvek komerčné subjekty,“ povedal Novému Času hovorca Peter Stano.
Spevák podľa jeho slov prijal ponuku banky „v dobrej viere a z pocitu akejsi kolegiálnej zodpovednosti voči tvorcom a interpretom skladby, ktorú mnohí ľudia považujú za hit desaťročia“. "Okrem zákonného rozmeru existuje aj etický rozmer našej práce a naše ministerstvo je za to, aby vo verejnosti zbytočne nevznikali pochybnosti o domnelom konflikte záujmov zamestnancov rezortu," vysvetlil Stano.
Propaguje aj autá
Samotnému Dvorskému pri téme "reklama" nebolo do reči. „Obráťte sa na ministerstvo zahraničných vecí,“ podráždene reagoval, keď ho Nový Čas oslovil. Nebolo to pritom prvýkrát, čo sa objavil v reklame. Svoje meno prepožičal aj japonskej automobilke, kde v texte pod obrázkom auta hovorí: „Som spokojným majiteľom Mitsubishi Outlander, a preto so záujmom sledujem dianie v japonskej automobilke…“
Hoci zákon o štátnej službe nezakazuje účinkovanie štátnych zamestnancov v reklame, spevák si po napomenutí z ministerstva asi nabudúce rozmyslí, či dá prednosť jednorazovému honoráru za reklamu alebo pravidelnému rozprávkovému príjmu zo štátnej kasy.