Kritický je iba úsek od štátnej hranice po Miskolc, potom už nasleduje diaľnica. Aj na jedinej problematickej časti maďarskej komunikácie sa však v týchto dňoch vyrojili robotníci. Vyvstáva tak otázka, či diaľnica z metropoly východu nebude rýchlejšie urobená cez Maďarsko ako cez naše vlastné územie.
Cestári začali v týchto dňoch s prácami na prvom úseku za hranicami Slovenska, a to na obchvate obce Tornyosnémeti. Má byť dlhý 1,7 kilometra a hotový v roku 2017, pričom by mal stáť necelých 14 miliónov €. „Odštartovaním tejto výstavby v skutočnosti začala výstavba 58-kilometrov dlhého úseku štvorprúdovej komunikácie M30 medzi Tornyosnémeti a mestom Miskolc,“ informovala spoločnosť NIF, ktorá má v Maďarsku na starosti budovanie ciest a diaľníc.
Po dokončení prvej etapy problematického úseku by sa malo pristúpiť aj k realizácii prác na zvyšku cesty, a to až po Miskolc. Už začiatkom augusta sa má konať proces posudzovania vplyvov na životné prostredie. Maďarské ministerstvo chce verejné obstarávanie na výstavbu vyhlásiť na jeseň tohto roku. Predpokladá sa, že práce by mali byť ukončené v roku 2019 a cesta by sa potom mala napojiť na rýchlostnú komunikáciu R4 Milhosť - Šebastovce. Ukončením tejto výstavby by tak z Košíc až do Bratislavy viedlo súvislé diaľničné spojenie cez Maďarsko.
Problémový úsek D1
Plánovaný termín ukončenia výstavby diaľnice D1 v roku 2020 je ohrozený pre problémový, vyše 13-kilometrový úsek Turany - Hubová. Podľa ministra dopravy Romana Brecelyho by mohli byť práce hotové v roku 2021 alebo 2022.