Oznámila to spoločnosť Air-Transport Europe (ATE), ktorá vrtuľníkovú záchrannú službu na Slovensku prevádzkuje.
Tragédia sa stala v stredu neskoro večer v ťažko dostupnom teréne neďaleko Banskej Bystrice, kam vrtuľník letel pre zranenú osobu. Po naložení pacienta a odletu stroja do nemocnice stratili záchranári kontakt s posádkou vrtuľníka. Do oblasti boli vyslané záchranárske zložky, ktoré skoro ráno našli trosky stroja aj obete nešťastia. Príčiny nehody nie sú zatiaľ jasné.
Jeden zo svedkov nehody uviedol, že mužovi so zranenou nohou sa pred príletom vrtuľníka snažili pomôcť najprv hasiči, ktorí sa k zranenému dostali na štvorkolkách. Následne privolali leteckých záchranárov.
Podľa svedkov vrtuľník vzlietol a do desiatich minút mal vydávať zvláštne zvuky. Zrútil sa a ozval sa zvuk pripomínajúci výbuch.
"Pilot vrtuľníka Ján Rušin mal 50 rokov. Počas svojej leteckej kariéry nalietal viac ako 4640 letových hodín, čím patril medzi najskúsenejších pilotov v spoločnosti. Súčasťou leteckého záchranárskeho tímu bol od roku 1995. Lekárka Patrícia Krajňáková mala 46 rokov a v záchranárskom vrtuľníku lietala od roku 2014. Na palube sa nachádzal aj 32-ročný záchranár František Bartoš, ktorý pôsobil v ATE najskôr ako letecký mechanik a od roku 2009 ako letecký záchranár," priblížila hovorkyňa leteckých záchranárov Zuzana Hopjaková.
Životy záchranárov vyhasli práve pri plnení svojho náročného poslania, akým bola pomoc a záchrana ľuďom v tiesni. "Za ich nasadenie a oddanú prácu, ktorú vykonávali s najvyššou profesionalitou, im patrí naša nesmierna vďaka a uznanie. Česť ich pamiatke," dodala hovorkyňa.
Vedenie spoločnosti ATE a jej zamestnanci vyjadrujú hlbokú úprimnú sústrasť ich rodinám a priateľom.
Posádka vrtuľníka sa podľa portálu Aktuality.sk špecializovala na zlaňovanie v ťažko dostupnom teréne. Išlo o nový stroj Bell 429, ktorý záchranári koncom augusta predstavili médiám a ktorý doplnil skôr používané vrtuľníky Agusta. Len dvojtýždňový stroj by pritom nemal mať technické problémy. Stál 6,2 mil. € a dostal meno Martina po prvej žene, ktorú ním zachránili.
Zmena vrtuľníka si podľa riaditeľa spoločnosti ATE Jána Kubiša vyžadovala dôkladnú prípravu všetkých členov posádky, ktorá trvala takmer 9 mesiacov: „Nasadeniu vrtuľníka Bell 429 predchádzali školenia posádok i servisných pracovníkov. Je potrebné si uvedomiť, že na Aguste lietali takmer 15 rokov, niektoré pracovné postupy sa novým vrtuľníkom zmenili. Je dôležité, aby bol každý člen posádky pripravený na všetky situácie, ktoré môžu nastať,“ vyjadril sa koncom augusta.
Podobná tragédia sa na Slovensku stala aj vlani v júli. Celá štvorčlenná posádka záchranárskeho vrtuľníka vtedy neprežila pád stroja, ktorý sa zrútil v Slovenskom raji, kam letel na pomoc zranenému chlapcovi.