Hlava štátu predlohe vytkla viacero nedostatkov a tiež to, že sa ňou novelizoval zákon nesúvisiaci s cestnou premávkou.
Na prelomenie prezidentovho veta je potrebná nadpolovičná väčšina zo všetkých 150 poslancov Národnej rady. Pri hlasovaní začiatkom júla normu presadilo 80 koaličných poslancov.
Upozornil, že parlament schválením nového cestného zákona tiež zmenil ustanovenia iného zákona, ktorý s cestnou premávkou priamo nesúvisí. Národná rada totiž počas hlasovania súhlasila s pozmeňovacím návrhom poslanca koalície, aby sa rozšírila možnosť stavania diaľnic a rýchlostných ciest na súkromných pozemkoch aj bez dohody s ich majiteľmi o ďalšie úseky. Parlament tým upravil zákon o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, ktorý ešte začiatkom tohto roka napadla na Ústavnom súde opozícia.
Cestný zákon, ktorým sa mali vodiči, cyklisti a chodci riadiť od októbra, predpokladá napríklad zníženie maximálnej povolenej rýchlosti v obciach na 50 kilometrov za hodinu. Určil, že vodiči budú musieť po celý rok svietiť a za neprimeranú rýchlosť či jazdu pod vplyvom alkoholu mali hroziť vyššie pokuty.