Na túto otázku sa pokúsil odpovedať nemecký auto-moto magazín Autobild. Na základe meraní počas roku 2008 zverejnil presné poradie 22 najvýznamnejších značiek na nemeckom trhu.
Pri zostavovaní rebríčka sa do úvahy brali spoľahlivosť, dlhodobá kvalita áut i spokojnosť zákazníkov. Vyhodnocovali sa merania zo staníc technickej kontroly, záručné podmienky, zvolávacie akcie a údaje zo servisov. Celkovo sa do projektu zapojilo približne 24 000 majiteľov automobilov.
Správa nemeckého magazínu má poukázať na nedostatky, ktoré sa neukážu pri nových vozidlách. Do poradia sa preto zaraďujú len troj- až sedemročné autá. Na čele rebríčka stoja japonské značky Toyota, Honda a Mazda, nasledované nemeckými.
Príjemným prekvapením je vysoké umiestnenie kórejskej automobilky Hyundai. Naopak, slabšie v tomto roku podľa Autobildu obstáli francúzske koncerny. Otázkou ostáva, ako by rebríček vyzeral, ak by ho zostavoval napríklad francúzsky magazín.
REBRÍČEK AUTOMOBILIEK
Poradie | Značka | Poradie | Značka |
1. | Toyota | 12. | Suzuki |
2-3. | Honda | 13-14. | Škoda |
2-3. | Mazda | 14. | Smart |
4. | Opel | 15-16. | Kia |
5. | Hyundai | 15-16. | Volkswagen |
6. | Mitsubishi | 17. | Seat |
7-9. | Audi | 18. | Ford |
7-9. | Mercedes-Benz | 18. | Ford |
7-9. | Nissan | 19. | Fiat |
10-11. | BMW | 20-21. | Citroën |
10-11. | Volvo | 20-21. | Renault |
22. | Peugeot |