Slovenský automobilový pretekár Maťo Homola (20) sa nevie dočkať, kedy si naostro vyskúša svoje nové „pracovné miesto“. Do pretekárskej sedačky nového Seatu Leon Cup Racer si zatiaľ sadol len v garáži, aby Novému Času ukázal, s čím všetkým bude musieť počas sezóny manipulovať.
Mladého slovenského jazdca čaká počas testovania, tréningov a pretekov seriálu FIA ETCC solídna fuška. Okrem pedálov, volantu a súperov sa bude musieť v kabíne svojho nového okruhového automobilu sústrediť aj na množstvo tlačidiel v interiéri.
„Áno, tú moju novú pracovňu by som nazval gombíkoland, lebo na volante a palubnej doske je množstvo funkcií. Už sa vážne neviem dočkať, kedy to všetko začnem skúšať na okruhu. Ale teraz to ešte nemá význam vyťahovať z garáže, pretože je príliš chladno a výstupné dáta z testovania pneumatík by nám pri týchto teplotách veľa nepovedali. Takže musím byť trpezlivý,“ zasmial sa Homola pri pohľade na seat, ktorý len pred pár dňami priviezol z fabriky v Španielsku.
Dvojlitrové turbo s výkonom 330 koní, predným náhonom a šesťstupňovou prevodovku je ešte „panensky“ biele a čaká na nový dizajn, ktorý cez sociálne siete navrhujú fanúšikovia. Autor víťazného návrhu sa v novom aute zvezie ako pasažier a získa aj ďalšie zaujímavé ceny.
Rok výroby: 2015
Výkon: 330 koní
Objem motora: 2 l (načipovaný motor sériového Seatu Cupra)
Max. krútiaci moment: 410 Nm
Pohon kolies: predný
Prevodovka: šesťstupňová