Keď v roku 1994 dosiahol svoje druhé víťazstvo a zároveň šieste miesta v spoločnej kategórii auto-kamión, čo je dodnes unikát, získal prezývku Monsieur Dakar, teda Pán Dakar.
O sebe nehovoril
„Opustil nás muž, ktorý šetril slovami vôbec, a ešte menej hovoril sám o sebe. Napriek tomu si svojimi činmi, úspechmi, správaním sa, konaním, vystupovaním, prístupom k životu, ale aj typickým placho vyzerajúcim úsmevom získal úctu, rešpekt a srdcia niekoľkých generácií svojich kolegov, súperov, priaznivcov motoristického športu i širokej verejnosti,“ napísal jeho synovec a nasledovník Aleš Loprais.
Verný jednej
Celý jeho život bol spojený s kopřivnickou Tatrou, kde nastúpil v roku 1967 ako robotník a automechanik, neskôr pracoval ako testovací vodič. Vďaka testovaniu nového modelu Tatry v Severnej Afrike sa dostal do výberu posádok už pre prvú účasť Tatry na Rely Dakar v roku 1986. Vyhrať mohol už pri prvom štarte, no dočkal sa pri tretej účasti, keď štartoval s trojnápravovou Tatrou 6x6. „My sme boli pre súperov najskôr veľkou neznámou. Tatry nepoznali. No v priebehu súťaže sme ukázali, čo dokážeme. Veľkou výhodou tatroviek bol podvozok. Tým sme v teréne veľa získali,“ spomínala v rozhovore pre portál idnes. cz legenda Dakaru.
Len dvaja lepší
Slávne púštne dobrodružstvo, na ktorom štartoval celkom 19-krát, naposledy v januári 2006, ovládol Karel Loprais v rokoch 1988, 1994, 1995, 1998, 1999 a 2001. Okrem toho bol štyrikrát druhý a raz tretí. Lepšiu pódiovú bilanciu majú len dvaja pretekári, a to Francúz Stéphane Peterhansel a Rus Vladimir Čagin.