Informovala o tom v piatok agentúra Bloomberg s odvolaním sa na zdroje informované o zámeroch spoločnosti. O takomto prípadnom zákaze sa ešte len diskutuje, rozhodnutie ešte nepadlo, oznámili podľa agentúry ľudia, ktorí nechceli byť menovaní. Spoločnosť nebude správu komentovať, reagoval podľa agentúry Reuters hovorca Facebooku.
Zastavenie reklám by mohlo slúžiť ako obrana proti zavádzajúcemu obsahu súvisiacemu s voľbami, ktorý sa naplno šíri, keď sa ľudia chystajú k voľbám. Na druhej strane by však takýto zákaz mohol poškodiť kampane vyzývajúce na účasť vo voľbách, alebo obmedziť schopnosť kandidátov široko reagovať na najnovšie správy či nové informácie, poznamenal Bloomberg.
Spoločnosť Facebook bola kritizovaná za to, že reklamy politikov vyňala spod kontroly faktického obsahu zverejňovaných príspevkov. Sociálna sieť Twitter vlani pri sebe politickej reklamy zakázala, Facebook ale trvá na tom, že nechce politický prejav obmedzovať.