A to sa mohla stať aj štvrtá, ale na poslednú chvíľu sa jej podarilo zabrániť. Zakaždým vošiel vlak na koľaj, na ktorej už bola iná súprava. Príčinou bol zrejme ľudský faktor. Najnovšia nehoda sa stala v utorok večer v Českom Brode. Osobný vlak podľa predbežných správ prešiel návestidlo Stoj a pokračoval v jazde po trati, na ktorej stál poštový vlak. Narazil do neho zozadu, pričom strojvodca zostal zakliesnený v kabíne a zahynul. V súprave bolo okolo 120 cestujúcich, zranenia utrpelo 35 z nich. Štyria zranení sú vo vážnom stave.
„Sedel som chrbtom, takže mi náraz nepripadal veľmi silný. Bol som celkom prekvapený z toho, ako ľudia padali, dokonca sa nárazom vylomili dvere. Všade naokolo bol zrazu veľký neporiadok,“ citoval idnes.cz jedného z cestujúcich. Jemu sa vďaka tomu, ako sedel, nič nestalo, no videl ľudí, ktorí mali z pádu dopredu polámané nosy a zranené nohy, dokonca videl aj otvorenú zlomeninu. „Nastal chaos. Veľa kriku, ľudia sa hneď začali hrnúť von,“ dodal svedok, ktorého prekvapilo, že záchranári boli na mieste takmer okamžite.
Dôležitý železničný koridor z Prahy bol celkom zablokovaný. Zakliesnené súpravy sa od seba dlho nedarilo odtrhnúť ani dvomi lokomotívami. Museli prísť ešte dve a poškodené vlaky museli navyše sčasti rozrezať autogénom. Až v stredu ráno sa podarilo uviesť do prevádzky aspoň jednu koľaj. Celková škoda dosiahla 1,7 mil. eur.
Nešťastia chodia v trojici
Prvá zo série nehôd sa pritom stala presne pred týždňom, v utorok 7. júla. Zrazili sa dva osobné vlaky pri Karlových Varoch, pričom zomreli dvaja cestujúci a 24 sa zranilo. Polícia tragédiu vyšetruje ako trestný čin všeobecného ohrozenia a jedného strojvodcu zadržala. Vošiel totiž na trať, ktorú ešte neuvoľnil vlak idúci oproti.
Ďalšia nehoda sa stala 10. júla v Prahe-Běchoviciach, kde sa zrazil osobný vlak s rýchlikom. Oba vošli na rovnakú koľaj. Niekoľko vagónov sa vykoľajilo, no našťastie sa nikto nezranil. Podobná nehoda sa takmer udiala 12. júla aj v Černošiciach pri Prahe, kde osobný vlak vošiel na rovnakú koľaj, po ktorej sa zozadu blížil rýchlik. Jeho strojvodca však stačil zareagovať a rýchlik včas zastavil. Tým zabránil zrážke.
Ľudský faktor
Trať pri Českom Brode, kde došlo k poslednej nehode, je podľa ministra dopravy Karla Havlíčka najlepšie zabezpečená v Česku. „Nemáme žiadne informácie, že by nefungovalo technické zabezpečenie na trati,“ povedal pre idnes.cz šéf Železničnej inšpekcie Jan Kučera. Experti však preveria všetky možné okolnosti, zaujímať sa budú aj o výsledky pitvy mŕtveho strojvodcu, či neutrpel nejakú náhlu zdravotnú indispozíciu.
Mal 40 rokov a mal 10-ročné skúsenosti. Podľa všetkých záznamov mal byť aj dostatočne oddýchnutý. Odborníci na margo ostatných nehôd upozorňujú, že české železnice sa príliš spoliehajú na ľudský faktor a človek podľa nich skôr či neskôr urobí chybu.