Zároveň priznalo, že sa nachádza v nelichotivej finančnej situácii, pod ktorú sa podpísali následky pandémie. Predstavy o zbierke a 700-tisícoch eur, ktorými by fanúšikovia Košíc a z okolia mali prispieť do zvončeka nádeje, sa však nenaplnili. Podarilo sa dať dokopy ani nie 5 percent z tejto sumy.
Spočítané a zrátané, vyzbieraných 30-tisíc eur, za ktoré sa treba len poďakovať. Vyhovárať sa na ušlé príjmy a slabšiu podporu generálneho sponzora nepomôže, postavenie na hrane krachu je totiž realitou. A teraz k veci.
Všetky pozitívne reči o krokoch k záchrane vyznievajú skôr len virtuálne, pretože snaha sa neupiera, no na akom základe? Novinári nemôžu klásť otázky, len prijímať vyhlásenia klubu, ktorý sa stavia do pozície, že intenzívne rokuje. Ale o čom a s kým? A s akým výsledkom? Kde by mali hokejisti hrať, keď vedenie mlčí, resp. manažér konkrétne uviedol, že nateraz budú komunikovať len vyhláseniami, lebo nechcú, aby nastali šumy. Opak je však pravdou, práve mlčaním vzniká a rozvíja sa neistota pre klub, fanúšikov a o hráčoch ani nehovoriac... Je to hlavne o dôvere. Tej vzájomnej...
Dovoľte, aby sa to nazvalo pravým menom - virtuálnou snahou o oddialenie toho, čo niekto nechce pomenovať. „HC Košice pošle prihlášku do budúceho ročníka najvyššej súťaže a využije tak čas dostupný pre možné kroky k záchrane,“ napísali vizionári klubu. Tú mienia o všetkých ďalších detailoch včas informovať len prostredníctvom klubových komunikačných kanálov. Len netreba klásť žiadne (nepríjemné) otázky! Ešteže sa dá vyhovoriť na intenzívne rokovania s mestom, v ktorom v oblasti športu naozaj veľa škrípe. Kam to dopracoval košický futbal, basketbal, čo je s tenisovým centrom a atletický m štadiónom? V tomto stave komunikácia klubu s komunitou iba cez svoje kanály vyznieva dosť virtuálne. Ale virtuálnych majstrov je v Košiciach zrejme habadej!
HC Košice vo faktoch
ušlé príjmy 650-tisíc € (skoršie ukončenie sezóny, následky pandémie)
pokles príjmov o 70 percent (z U. S. Steel a vstupného)
záväzky 330-tisíc € (len Steel aréna 200-tisíc)
príspevok komunity do zbierky 30-tisíc € (600 darcov, 170 zákazníkov e-shopu)
zbierka sa predlžuje do 30. augusta
HC poslal prihlášku do budúceho ročníka súťaže.