Tentoraz išlo o novely z dielne fašistickej strany ĽSNS, ktoré však prekvapivo podporilo aj 18 koaličných poslancov, vrátane Juraja Gyimesiho (39) z OĽaNO. Ten v rozprave porozprával o tom, že žije promiskuitným životom, nie je katolík, no potraty chce aj tak obmedziť. Nový Čas ho kontaktoval s tým, aby vysvetlil, čo si pod promiskuitným životom predstavuje.
V prvom návrhu chceli poslanci ĽSNS zrušiť možnosť vykonávať interrupcie na požiadanie a obmedziť ju len na tri špecifické prípady. V druhom zas žiadali, aby ich bolo možné vykonávať len do ôsmeho týždňa tehotenstva. Oba zákony podporilo 17 poslancov z OĽaNO a jeden zo Sme rodina. Ide zväčša o konzervatívcov, medzi ktorými sú Anna Záborská a Richard Vašečka.
Jedným z koaličných poslancov, ktorým nerobilo problém hlasovať s kotlebovcami je aj Juraj Gyimesi z OĽaNO. Počas rozpravy k interrupčnému zákonu tvrdil, že nechodí do kostola, nevie sa modliť, žije promiskuitným životom, čiže často strieda partnerky, no aj tak hlasoval za sprísnenie interrupcií. „Znamená to, že nežijem v trvalom partnerskom zväzku so žiadnou ženou. A toto je v rozpore s kresťanským učením,“ vysvetlil Novému Času svoje kontroverzné vyhlásenie. Zároveň však poprel, že by mal niekedy viac žien naraz.
A prečo svoje vzťahy vytiahol pri téme potratov? „Ja som na tomto príklade vysvetľoval to, že to nie je výlučne téma kresťansky založený ch ľudí. Nie je to téma, ktorá sa označuje slovom katoliban, ale rovnaký názor na ochranu života majú aj ľudia, ktorí tieto kresťanské hodnoty nezdieľajú. Ja som len poukazoval na to, že mňa do tejto kategórie zaradiť nie je možné,“ uzavrel Gyimesi s tým, že sa považuje za konzervatívca.
Šéfka klubu SaS Anna Zemanová si myslí, že ich hlasovanie bolo cez čiaru. „Konanie koaličných kolegov, ktorí hlasovali s kotlebovcami, osobne považujem za hrubé porušenie koaličnej zmluvy, ktorú sami podpísali,“ uviedla. Michal Šípoš z OĽaNO si svojich poslancov bráni a na ich správani nevidí nič zlé.
Čo povedal v rozprave
*„... každý človek, ktorý má iný ako mainstreamový názor, je označovaný za tmára, za katoliban, za človeka spiatočníka, ktorý chce vrátiť SR do stredoveku. Dovoľte mi, aby som všetky tieto úvahy odmietol. Ja som toho najväčším dôkazom, že to takto nie je, pretože ja do kostola nechodím, ja sa modliť neviem, ja dokonca nepoznám ani Otčenáš, žijem promiskuitným životom, takže nie som nejakým etalónom katolicizmu na Slovensku, napriek tomu tieto zákony podporujem.“