Podľa štatistiky Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPaP) a občianskeho združenia eSlovensko sa deti na internete najčastejšie hrajú. Hraniu hier sa venuje až 85,1 percenta žiakov prvého stupňa základných škôl a 70 percent žiakov druhého stupňa.
Zvýšená aktivita na internete môže lákať hekerov, ktorí sa okrem firiem zameriavajú aj na mladistvých či deti. "V praxi sa stretávame s dvoma najčastejšími typmi útokov. V prvom rade ide o útoky s cieľom obohatenia sa, keď sa útočníci snažia vylákať od detí údaje z kreditných kariet rodičov, napríklad pri nákupe doplnkovej výbavy k hre, a tie následne zneužívajú na obohatenie sa. Iným prípadom je sexuálne vydieranie detí, keď sa útočníci pod falošnou identitou snažia získať od detí fotografie, ktoré potom zneužijú," hovorí odborník na kyberbezpečnosť spoločnosti Aliter Technologies Vladimír Palečka. Deti sú podľa neho ohrozené aj kyberšikanou, ktorá môže mať podobu slovných útokov alebo ponižovania pred ostatnými hráčmi.
Spôsobov, ako ochrániť deti pred hekermi či kyberšikanou, je niekoľko. Odborník radí najmä venovať pozornosť aktivitám dieťaťa na internete. "Mnoho rodičov dnes nevie, čo robia deti v online priestore, spôsobov, ako ich ochrániť, je niekoľko. Dôležité je dohliadnuť na to, aby sa deti nedostali na webové stránky, ktorých obsah nie je vhodný pre ich vekovú skupinu, pomôcť tomu môže nastavenie filtrácie obsahu. Rodičovská kontrola zasa pomáha nastaviť prístup k jednotlivým hrám či časový rozvrh, koľko času môže tráviť dieťa online. Po prekročení sa systém automaticky vypne a toto opatrenie sa dá nastaviť aj pre prístup na sociálnych sieťach," dodáva Palečka.