"Chceme, aby hlavnou náplňou práce učiteľov bolo odovzdávať vedomosti a aby náplňou práce riaditeľov bola v prvom rade starostlivosť o školu. Nadmernú administratívu v ich práci chceme minimalizovať, aby svoj čas prioritne venovali vzdelávaniu svojich žiakov a rozvoju školy," uviedol Gröhling. Minister dodáva, že v školstve sa opakovane zavádzali zmeny a pridávali nové povinnosti pre školy, čím sa zvyšovala administratívna záťaž pre učiteľov a riaditeľov.
Ministerstvo školstva oslovilo niekoľkých riaditeľov škôl, aby identifikovali problematické či nepotrebné byrokratické úkony. Ide hlavne o rôzne duplicitné povinnosti, postupy pri verejnom obstarávaní či vedenie spisov a záznamov. "Celkovo sme identifikovali 140 byrokratických úkonov škôl, z ktorých časť už bola vyhodnotená ako nepotrebná. Zvyšné chceme prehodnotiť či zjednodušiť. Chceme tiež presadiť väčšiu digitalizáciu pri vedení aj archivovaní týchto dát," uzatvára Gröhling.
Odstránenie byrokratických prekážok by malo vstúpiť do platnosti najneskôr v septembri 2021. Ministerstvo školstva očakáva, že školy aj po tomto termíne môžu identifikovať ďalšiu nadmernú administratívnu záťaž, a preto počíta s ďalšími debyrokratizačnými opatreniami aj do budúcnosti.