„Zamestnávateľ mal pochybnosti pre alkohol, a tak som musel byť pod dohľadom. Do kokpitu som mohol až po roku a pol u zamestnávateľa, keď som konečne získal osvedčenie o zdravotnej spôsobilosti,“ prezradil s tým, že si obnovil kvalifikáciu na Boeing a začal ako druhý pilot. Prvýkrát letel z Varšavy na Tenerife. Odvtedy lieta pravidelne a bohatú zbierku príbehov z oblakov stále rozširuje.
„Zažil som všeličo. Raz mi odišiel elektrický generátor. Pri lete z Hurghady sa zasa takmer prehrial motor,“ poznamenal s tým, že sa mu na palube raz strhla bitka. „Išlo o let do Maroka. Cestujúci sa pohádali a jeden druhému zlomil ruku. Po pristátí v Casablance sme dlho čakali záchranku,“ zaspomínal a pochválil sa, aké letisko má najradšej. „Najkrajší manéver je na Čiernej Hore. Pristáva sa do zátoky pod vysoké kopce,“ zhodnotil Miroslav, ktorý s kamarátom učí mladých pilotov a chcú získať kvalifikáciu na dopravné lietadlá.
Koronakríza zmenila letectvo
Tisícky uzemnených strojov sú pre aerolínie veľkou skúškou, no ľahké to nemajú ani cestujúci. „V lietadlách prúdi vzduch zhora nadol, sú tam filtre. Je to bezpečné,“ uviedol pilot s tým, že v súčasnosti lieta z Bratislavy do Splitu, čo potvrdil jeho šéf Martin Štulajter z AirExplore. „Mal prešľap. Odpykal si trest a nebolo to úmyselné konanie. Ľuďom v takomto prípade treba pomôcť. Prijali sme ho na dispečing, kde robil rok a pol a mal ambíciu ísť do kokpitu. Splnil, čo mal. Je bravúrny pilot,“ uzavrel Štulajter.