Predseda predstavenstva Miroslav Kováčik po utorňajšom prvom oficiálnom rokovaní oznámil, že záujem majú viaceré spoločnosti, no názvy neprezradil.
APHK združuje účastníkov najvyššej súťaže namiesto doterajšieho Pro-Hokeja, ktorý je v procese likvidácie. Akcionári sú desiati slovenskí extraligisti, zatiaľ okrem Slovana Bratislava. "Všetko má svoj vývoj, Pro-Hokej tu fungoval dlhé roky a ja by som to povedal tak, že vždy, keď sa narodí dieťa, ľudia sa tešia. Takisto aj kluby potrebovali nejaký nový impulz, tešíme sa z nášho dieťaťa a sme plní očakávania. Robíme to tu preto, aby slovenský hokej napredoval," uviedol Kováčik.
Štart najvyššej domácej súťaže je naplánovaný na 2. októbra, termín žrebu ešte nie je známy, no mal by sa uskutočniť v auguste. Liga mala od roku 2011 ako hlavného partnera spoločnosť Tipsport. Tá má s Pro-Hokejom zmluvu ešte na ďalšie dve sezóny. Po vzniku APHK je však otázka generálneho partnera otvorená. "Momentálne nemôžem potvrdiť, že liga bude mať nového generálneho partnera, pretože nič nie je uzavreté na papieri. Oslovili sme všetkých partnerov, ktorých sme mali, takisto sme boli v jednaní aj so spoločnosťou Tipsport. Nikoho sme nevylúčili z pokračovania, práve naopak budeme radi, keď sa k nám pridajú noví partneri. Boli by ste prekvapení, ale záujemcov je viac. Určite chceme mať hlavného partnera čím skôr, rokovania budú prebiehať s novou pani riaditeľkou Anetou Büdiovou ešte intenzívnejšie. Verím, že dospejeme k dohode a všetky strany budú spokojné," povedal Kováčik.Pro-Hokej riadil najvyššiu slovenskú súťaž do sezóny 2018/2019, po nej prebrala športovú-technickú stránku Ligová rada Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a spoločnosť sa zmeriavala hlavne na marketingové procesy. Rovnaký model by mal platiť aj v nasledujúcich sezónach v prípade APHK. "Prvý rok bol taký zoznamovací a uvidíme, či to bolo dobré riešenie. Podľa starej zmluvy na to máme ešte tri roky a potom sa môže vyhodnotiť, či to bolo lepšie pod riadením Pro-Hokeja, alebo Ligovej rady," uviedol Kováčik.
Rokovania so zväzom sa týkajú aj marketingových práv na najvyššiu súťaž či ďalších jej aspektov. Kováčik očakáva, že so SZĽH uzavrú podobnú zmluvu, aká fungovala doteraz: "Máme predstavu, že zmluva s novou spoločnosťou bude absolútne totožná, a nevidím dôvod, prečo by sa zväz mal stavať proti klubom, a nemáme ani také informácie."