Na začiatku veľkoobchod
Onedlho uplynie 100 rokov od momentu, keď Jozef Schwarz v roku 1929 založil svoj prvý veľkoobchod s potravinami. O rok neskôr sa spojil s obchodom s južným ovocím Antona Lidla a vytvoril spoločnosť Lidl & Schwarz KG. Prvý obchod s názvom Kaufland spoločnosť otvorila v roku 1984 v nemeckom Neckarsulme. Po páde Berlínskeho múru sa začalo pre Kaufland doteraz najväčšie expanzné obdobie na domácom trhu a neskôr aj do okolitých krajín. Začiatok nového milénia bol rokom, keď sa jeho prvá predajňa otvorila aj u nás. Spoločnosť sa počas svojho rastu neustále vyvíja a prispôsobuje preferenciám a dopytu zákazníkov, čo je zakorenené v jej filozofii „Kto sa prestane zlepšovať, prestane byť dobrý.“
Aktívny v ochrane toho najvzácnejšieho, čo máme: životného prostredia
Reťazec si uvedomuje svoj dopad na životné prostredie, preto k svojmu podnikaniu pristupuje zodpovedne. Devätnásť z jeho predajní na Slovensku šetrí prírodné zdroje prostredníctvom rekuperácie, 49 používa LED osvetlenia v predajni, na parkovisku a vedľajších plochách. V úvode tohto roku Kaufland otvoril aj prvú slovenskú predajňu so strechou pokrytou rastlinami. „Snažíme sa zavádzať ekologické riešenia všade tam, kde je to možné, a zároveň spotrebiteľov vzdelávať a motivovať k zodpovednému správaniu voči životnému prostrediu. Aj preto v okolí predajní postupne inštalujeme elektronabíjačky pre autá či elektrobicykle, zberné nádoby na použitý kuchynský olej a zameriavame sa na jednorazové plasty, ktoré pomaly miznú z našich predajní,“ uviedla Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko.
Viac ako 1 800 produktov vyrobených špeciálne pre zákazníkov Kauflandu
Prvá vlastná značka reťazca, ktorá niesla v názve „K“, bola slovenskému trhu predstavená začiatkom októbra 2009. Išlo o značku mäsa K-Purland, ktorej výrobky sú spracované a dodávané reťazcu z vlastného mäsokombinátu, čím je zaručená ich najvyššia kvalita. Vlajková loď Kauflandu, K-Classic, prišla do slovenských predajní o necelý rok neskôr, v máji 2010. Po desiatich rokoch ju na pultoch predstavuje viac ako 1 500 druhov potravinového, kozmetického, textilného a iného tovaru. Od roku 2016 žne táto značka každoročne prvenstvo medzi všetkými privátnymi značkami v podobe ocenenia Najdôveryhodnejšia privátna značka. Na skupinu zákazníkov, ktorí trpia intoleranciou na glutén či laktózu, zameral reťazec svoju značku K-free a značka K-take it veggie je určená pre vegetariánov i vegánov. Aby Kaufland ukázal zákazníkom, že produkty v bio kvalite sú dostupné pre každého, priniesol v roku 2018 vlastný produktový rad K-bio. Pri výrobe vlastných produktov uprednostňuje udržateľné a ekologické prístupy, a preto sú jeho produkty označené pečaťami Fairtrade, MSC, FSC a inými.
Silný a dobrý partner komunity
Kaufland využíva svoje postavenie a možnosti na to, aby prispel k lepšej budúcnosti nás všetkých. Od roku 2014 je partnerom Slovenského Červeného kríža, s ktorým pravidelne organizuje Divadelnú kvapku krvi. Každoročne ňou pripomína, že Slovensko potrebuje hrdinov, ktorí pravidelným darovaním krvi zachraňujú životy. Prostredníctvom potravinovej zbierky „Pomáhame potravinami“ vyzýva k darovaniu trvanlivých potravín ľuďom v núdzi, pre ktorých sú niekedy aj bežné potraviny vzácnosťou. A taktiež vďaka spolupráci s reťazcom jazdí po slovenských cestách 16 vozidiel terénnych sociálnych služieb Slovenského Červeného kríža, ktoré pomáhajú znižovať sociálnu izoláciu ľudí.
Najnovším projektom reťazca sú Čerstvé hlavičky spustené v roku 2019. Jeho cieľom je priniesť do jedálnička žiakov základných škôl viac čerstvého ovocia a zeleniny a ovplyvniť stravovacie návyky detí, ktoré sa výrazne formujú práve v školskom veku. Docieliť to chce týždennými dodávkami ovocia alebo zeleniny pre takmer 23 000 žiakov partnerských škôl.
Už od roku 2017 je generálnym partnerom Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a prostredníctvom tohto partnerstva podporuje slovenský hokej a hokejové talenty.
V hlavnej úlohe: slovenské produkty
Svoje 20-ročné pôsobenie na Slovensku Kaufland využíva aj na podporu slovenských pestovateľov, farmárov, výrobcov potravín i dodávateľov. Neustále rozvíja nové obchodné spolupráce, čím podporuje domácu ekonomiku a posilňuje zamestnanosť v regiónoch. Od slovenských pestovateľov ovocia a zeleniny odoberá desiatky tisíc ton ročne a mäso od domácich dodávateľov prináša na pulty v rámci špeciálneho projektu 100 % slovenské mäso. Do spoluprác zapája aj menších regionálnych dodávateľov, ktorých pôsobenie na trhu sa partnerstvom s Kauflandom značne posilňuje. Zároveň na svojich pultoch ponúka vlastný produktový rad Z lásky k tradícii plný originálnych produktov vyrobených na Slovensku podľa overených receptúr a výlučne zo slovenských surovín.
Takto môžete s Kauflandom oslavovať narodeniny aj vy
Obchodný reťazec Kaufland oslavuje a pri tejto príležitosti sa rozhodol odmeniť aj svojich zákazníkov. Od 30. júla až do 22. septembra pre nich pripravil spotrebiteľskú súťaž. V tomto období každý zákazník pri nákupe nad 20 €* dostane otvárací žreb. Okrem 5 000 okamžitých výhier, ktoré sú v žreboch ukryté, je možné každý žreb zaregistrovať aj do súťaže o hlavné výhry, medzi ktoré patrí 20 osobných automobilov Kia Rio a 200 poukážok na nákup v Kauflande v hodnote 250 eur. Okrem toho chcel reťazec ešte viac potešiť svojich zákazníkov, preto počas trvania súťažnej kampane zlacnil až 2020 výrobkov o 20 %.
Úplné znenie pravidiel súťaže spolu s podmienkami ochrany osobných údajov je dostupné na webstránke www.kaufland.sk/20rokov, v sídle usporiadateľa alebo na informáciách priamo v predajniach Kauflandu.
(*Do hodnoty nákupu sa nezapočítava hodnota zakúpených tabakových výrobkov, počiatočnej mliečnej výživy, vratných obalov a produktov mimoriadne zlacnených, ktoré sú osobitnou zľavou označené v predajni, napr. produkty s končiacim sa dátumom minimálnej trvanlivosti.)