Jej nové vedenie tak reaguje na rekordný minuloročný odchod desaťtisícok poistencov do súkromných zdravotných poisťovní. Ako v utorok uviedol generálny riaditeľ štátnej zdravotnej poisťovne Richard Strapko, cieľom je získať okrem doterajších poistencov aj mladých ekonomicky aktívnych občanov.
Štátna zdravotná poisťovňa predstavila produkt Peňaženka zdravia. "Historicky prvýkrát VšZP pripravila pre nových aj verných poistencov komplexný benefitný program, kde môžu získať až 800 eur pre seba a svojich blízkych," komentoval šéf štátnej zdravotnej poisťovne s tým, že financie z balíka môže poistenec využiť napríklad na starostlivosť o zuby, oči, prevenciu či lieky. Ak niekto sumu vo výške 100 eur nevyužije, môže 50 percent z nej darovať inému členovi tohto balíčka.
VšZP tiež odmieta použiť na prepoisťovaciu kampaň maklérske spoločnosti. "Myslíme si, že peniaze majú ostávať v systéme, a preto vyzývame občanov na opatrnosť, keď ich osloví takýto maklér, aby si naozaj overili všetky informácie," doplnil Strapko.
Podpredsedníčka predstavenstva VšZP Beáta Havelková doplnila, že najväčšou výzvou pre nich boli otvorené zmluvné vzťahy s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti naprieč celým sektorom. "Museli sme zabezpečiť pre našich poistencov zdravotnú starostlivosť na celý kalendárny rok," komentovala s tým, že podľa jej slov má v súčasnosti VšZP opäť najširšie preventívne prehliadky. Snahou je efektívne zachytiť ovplyvniteľné a zvrátiteľné rizikové faktory.
Člen predstavenstva Ľubomír Kováčik dodal, že vo VšZP majú stabilizované a optimalizované náklady a sú lídrami v hradení zdravotnej starostlivosti a tiež, že dávajú najviac na zdravotnú starostlivosť. Ambíciou je tiež zabezpečiť inovatívnu modernú liečbu, skrátiť pacientom čakaciu dobu či napríklad poskytnúť zdravotnú starostlivosť diabetickým pacientom na jednom mieste, prinášať nové liečebné postupy či hradiť výkony 'COVID-balíčka', budú rozlišovať medzi chrípkou a ochorením COVID-19.
Zdravotná poisťovňa dodala, že chce byť modernou a efektívne hospodáriacou organizáciou, preto znižuje a optimalizuje prevádzkové náklady. Mení tiež otváracie hodiny svojich prevádzok a predlžuje svoje call centrum do 21.00 h.