K vyšším emisiám prispelo nižšie zastúpenie naftových áut v pomere 25 percent oproti 32 percentám v EÚ. Informuje o tom Inštitút environmentálnej politiky (IEP) na sociálnej sieti. "Autá s naftovým pohonom majú typicky nižšiu spotrebu a aj menej emisií ako porovnateľné auto na benzín. No z pohľadu kvality ovzdušia benzínové autá produkujú menej škodlivých oxidov dusíka," uvádza IEP.
Mikrodáta ukazujú, že rozdiel oproti európskemu priemeru je spôsobený kúpou nadpriemerne veľkých ťažkých áut na fosílne palivá a nízkym zastúpením elektromobilov a iných áut na alternatívny pohon. IEP spomína, že benzínové autá boli o štyri percentá ťažšie ako európsky priemer. Naftové o osem percent.
"Medziročne sa zvýšil aj počet kúpených SUV o viac ako 4,5 percenta spomedzi 20 najpredávanejších modelov áut. Pomer nových zaregistrovaných áut na alternatívny pohon je na Slovensku len 1,15 percenta, čím sa radíme na predposledné miesto v Európe," konštatuje inštitút.