Ako informovala agentúra AFP, Mauríciu už prišlo na pomoc Francúzsko, ktoré zo svojho ostrova Réunion počas uplynulého víkendu poslalo viac ako 20 ton technického vybavenia - vrátane 1,3 kilometra ochranných ramien, ktoré majú brániť prieniku ropných látok k pobrežiu, prečerpávacích zariadení a inej pomoci. Francúzsko vyslalo aj skupinu svojich špecialistov.
Japonsko poskytlo Mauríciu ako pomoc šesťčlenný tím vrátane členov svojej pobrežnej stráže. Pomoc Japonska súvisí s tým, že loď Wakashio, ktorá pri Mauríciu narazila na plytčinu, prevádzkuje japonská spoločnosť Mitsui OSK Lines.
Za uplynulých päť dní z tejto lode do mora uniklo približne 1 180 ton paliva, ktoré sa dostalo do blízkosti útesu Pointe d'Esny, čo je miesto lemované idylickými plážami a útesmi a je útočiskom pre vzácne a endemické druhy voľne žijúcich živočíchov. V blízkosti pobrežia sa nachádzajú aj chránené mokrade.
Od piatku pozdĺž pobrežia pracujú aj tisíce dobrovoľníkov, ktorí sa rozmiestňovaním improvizovaných bariér zo slamy snažia zabrániť znečisteniu pevniny.
Spoločnosť Mitsui OSK Lines v utorok uviedla, že na lodi zostalo ešte asi 1 800 ton paliva. Spresnila, že prasklina vo vnútri trupu lode sa zväčšila. Keďže túto loď nie je možné navigovať, je priviazaná k remorkéru a more ju nebude unášať, ubezpečila spoločnosť. Anonymné zdroje pre AFP uviedli, že loď Wakashio bola na ceste z Číny do Brazílie.
Kapitána, ktorý je občanom Indie, a niekoľko členov posádky v utorok vypočúvala maurícijská polícia. Ostrovné úrady sa snažia zistiť, prečo bolo plavidlo tak blízko k mauricijskému pobrežiu. Zdroj blízky vyšetrovaniu uviedol, že "všetko závisí od toho, aké údaje sa juhoafrickým odborníkom podarí získať z čiernej skrinky" plavidla.
Maurícius a jeho 1,3 milióna obyvateľov sú zásadným spôsobom závislí od mora, pokiaľ ide o rybolov a turistiku. Ostrov si vybudoval povesť krajiny úspešnej v oblasti ochrany životného prostredia a vyhľadávanej milovníkmi prírody.