K súťažnému dialógu na stavebnú časť vyzve tri konzorciá. Informovala o tom vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková.
V predložených žiadostiach o kvalifikáciu sa hodnotili referencie a ekonomická kondícia. Vybrané spoločnosti teraz v súťažnom dialógu predstavia konkrétne technické riešenia na dostavbu diaľničného úseku a po ukončení súťažného dialógu budú vyzvané na predloženie konečných ponúk zahŕňajúcich aj cenu.
Výzvu k súťažnému dialógu dostanú Združenie Metrostav - D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela Višňové (Metrostav DS Slovensko, Metrostav Česko), Združenie D1 Strabag - Doprastav - Váhostav - TuCon (Strabag Slovensko, Doprastav Slovensko, Váhostav - SK Slovensko, TuCon Slovensko) a Skanska - Višňové (Skanska SK Slovensko, Skanska Česko, Skanska S.A. Poľsko).
Žiadosť o účasť v súťaži predložilo aj konzorcium Ferrovial Agroman Slovakia a Budimex S.A. "Konzorcium bolo vylúčené z dôvodu nepredloženia požadovaných dokladov a voči vylúčeniu nepodalo námietku," priblížila Žgravčáková.
NDS tvrdí, že ide o jej historicky najotvorenejšiu súťaž. "Pred vyhlásením súťaže sme opakovane konzultovali návrh súťažných podkladov s odbornou verejnosťou v rámci prípravných trhových konzultácií, následne všetky relevantné návrhy boli zapracované do súťažných podkladov," zdôraznili diaľničiari. Projekt posúdil Útvar hodnoty za peniaze, Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO), súťažné podklady boli tiež predmetom ex-ante kontroly zo strany Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO). Diaľničiari návrhy a pripomienky úradu zapracovali do súťažných podkladov. Tendrovú dokumentáciu odsúhlasilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR.
Predpokladaná hodnota zákazky stavebnej časti je 260,9 milióna eur a lehota výstavby by nemala byť dlhšia ako 36 mesiacov. Ambíciou je ukončiť súťaž a podpísať zmluvu o dielo do konca roka 2020 a motoristom odovzdať úsek diaľnice do užívania najneskôr do konca roka 2023.