ČÍTAJTE VIAC: Výroba SUV môže čoskoro skončiť! Európska únia sa automobilkám vyhráža pokutami za nedodržanie emisných limitov
Na druhej strane vyšší podvozok, často pohon všetkých štyroch kolies, pre niekoho pohodlnejšie nastupovanie a lepší výhľad z auta. Toto sú argumenty, ktoré platia v prípade áut typu SUV. Odborníci z magazínu Auto Motor a Šport sa rozhodli preveriť, aký je reálny rozdiel medzi SUV a ekvivalentnými kombi. A ak majú vyššiu cenu, tak za čo si reálne priplácate.
Škoda Karoq ponúka o niečo menej priestoru než Octavia, avšak vo výrazne kratšej karosérii. Cenový rozdiel medzi týmito autami je 1 290 €. Octavia má navyše bohatšiu základnú výbavu a väčší kufor. Karoq zas ponúka za príplatok (644 €) vyberateľné sedadlá Varioflex, ktoré sa dajú úplne vybrať a batožinový priestor tak môžete zväčšiť až na 1 810 litrov. Uberajú však z priestoru nad hlavou zadných pasažierov. Rozdiel v hmotnosti je prekvapivo malý, v spotrebe ich delí približne pol litra v prospech Octavie. O aerodynamike hovorí drastický rozdiel v maximálnej rýchlosti: Octavia Combi ju má až o 21 km/h vyššiu.
Cenový rozdiel 3 300 € je z tých výraznejších. Pri voľbe SUV navyše vôbec nezískate väčší batožinový priestor. Treba však povedať, že Sportage má aj po dorovnaní o čosi bohatšiu výbavu (napríklad vyhrievané zadné sedadlá) a ponúka veci, ktoré v Ceede SW nenájdete (polohovateľné zadné sedadlá a lepší posed v nich). Ak si zvolíte kombi Ceed SW, dostanete nielen väčší kufor, ale ušetríte aj viac ako liter na spotrebe. Výhoda modelu Sportage sa prejaví až pri výbere pohonu všetkých štyroch kolies, kde síce cenový rozdiel ešte viac stúpne, avšak Ceed vám pohon aj zadnej nápravy nikdy neponúkne.
Vybrali vrcholné verzie, lebo iba v nich sa stretli obe autá v podobnej výbave a s rovnakou motorizáciou, ako aj s pohonom všetkých kolies. Treba uznať, že v modeli CX-5 je pohon AWD dostupný už v nižších úrovniach výbavy. V Mazde 6 preň musíte siahnuť najvyššie. Tak či tak je to práve kombi, ktoré tesne vyhráva vo všetkých súbojoch.
Je prekvapivé, že najmä dynamické parametre a spotreba sú pri SUV len kúsok za ľahším a aerodynamickejším kombi. Cenový rozdiel 510 € nie je v tejto cenovej hladine podstatný, avšak treba si uvedomiť, že Mazda 6 napriek veľmi podobnej výbave predsa len pôsobí prémiovejšie než CX-5.