Počas štvrtka sa tak cestujúci mohli previezť v legendárnych modeloch zadarmo a pripomenúť si, ako sa cestovalo kedysi. Dopravný podnik zároveň využil oslavy aj na prezentáciu nových autobusov za takmer 3,5 milióna, ktoré budú jazdiť na letisko a majú preto aj špeciálny batožinový priestor...
Na koľaje a cesty sa opäť postavili historické modely električiek, trolejbusov aj autobusov. Medzi nimi sa vynímala aj najstaršia dochovaná električka GANZ č. 104, ktorú má dopravný podnik v depe a dostala prezývku „Fúkač“. Tento stroj vyrobili ešte v roku 1910 v Budapešti.
„Električková linka A jazdí takmer pôvodnou trasou ako kedysi. Jej konečná zastávka bola na Ulici Márie Terézie, ktorá viedla neďaleko kostolíka v podhradí, ktorý aj dodnes ešte stojí. Je to tá pôvodná časť podhradia, ktorá bola zachránená a ďalej pokračovala cez Hviezdoslavovo námestie, dnešnú Jesenského, námestie SNP, Štefánikovu ulicu až na stanicu,“ prezradil Peter Pankrác z Dopravného podniku.
Okrem električiek premávali aj výnimočné autobusy ako Škoda 706 RTO, Karosa ŠM 11 či TAM - BUS 272. „Na linke M premáva RTO-čka, ktorú ľudia poznajú aj pod prezývkou „ponorka“ alebo „uhorka“. Ďalej jazdil aj zaujímavý, trošku smrkajúci autobus Karosa ŠM 11. Dopĺňal ich aj prvý kĺbový autobus vyrobený na Slovensku typu TAM - BUS 272, ktorý sa, žiaľ, vďaka vojne v Juhoslávii už ďalej v Bratislave nemohol vyrábať. Séria s 30 kusmi sa ale vyrobila a toto je jeden z nich,“ dodal Pankrác.
Autobusy
Karosa ŠM 11
- Jazdila do roku 1987.
Škoda 706 RTO
- Prezývali ju „ponorka“ či „uhorka“. Mala motor umiestnený vedľa šofera.
TAM - BUS 272
- Prvý kĺbový autobus vyrobený na Slovensku.
Trolejbus
Škoda 9 TR
- Vyrobený v roku 1958 v plzenskom závode.
Električky
GANZ č. 104
- Vyrobená v roku 1910, prezývali ju „Fúkač“, najväčší klenot dopravného
podniku.
GANZ č. 104
- Novšia verzia zo 40. rokov.