Avšak označenie obmedzenia je často veľmi chabé a na niektorých úsekoch chýba. Nový Čas zisťoval, prečo chýbajú značky, ktoré by upozorňovali na dočasné uzavretie cesty.
Dopravné značky, ktoré upozorňujú na uzavretý zjazd na Prievoz a Slovnaftskú ulicu, informujú iba vodičov, ktorí idú z Karlovej Vsi na začiatku D1. Tam označenie je. No ak idete z Einsteinovej ulice na Prievozskú ulicu a neviete o tom, že zjazd je uzavretý, preveziete sa aj o 15 minút dlhšie namiesto toho, aby ste zvolili skorší výjazd cez Most Apollo.
Nahnevaný vodiči taktiež upozornili na chýbajúce značky vo Vajnoroch, kde zbytočne kvôli neskorému značeniu urobia dokopy 1,4 km. Ďalší prípad je z Rače. Aj keď je uzávera ulice Detvianska označená, zjavne nie dostatočne. Otáčala sa tam už aj sanitka, čo mohlo mať vážne následky.
Kto je zodpovený za tieto značenia?
Dopravný analytik Jozef Drahovský nám priblížil, kto je zodpovedný za značenia. „Uzavretý zjazd patrí Národnej diaľničnej spoločnosti, ale značenie treba umiestniť na cesty, ktoré spravuje magistrát. Toto je vždy obrovský problém. U nás sa vlastnia cesty nie podľa lokality, ale podľa významu,“ vyjadril sa k situácii dopravný analytik Jozef Drahovský.
Magistrát hlavného mesta ale tvrdí, že zodpovednosť za značenia nenesie magistrát. "Za toto chýbajúce značenie nie je zodpovedaný magistrát, ale konzorcium D4R7 a to aj napriek tomu, že je to na komunikáciách hlavného mesta, či župy," povedala pracovníčka z oddelenia komunikácie magistrátu hlavného mesta Katarína Kohútiková.
Kto spravuje cesty?
Diaľnice: Ministerstvo dopravy
Cesty I. triedy: okrem výnimiek štát, v prípade Bratislavy je to magistrát
Cesty II. triedy: verejnoúzemné celky