Ako informuje Mirror, zhrozená matka totiž našla v balíku hmýriace sa chrobáčiky! Ledva tento pohľad rozdýchala, prišiel ďalší v šok v podobe reakcie zamestnancov obchodného reťazca, kde "napadnutú" múku kúpila.
Všetko sa to začalo pred 3 týždňami, keď sa Dani rozhodla upiecť koláč. Skočila do miestneho obchodu a nakúpila potrebné ingrediencie. Neotvorenú múku za pár desiatok centov vložila do skrinky. Až keď išla robiť mrkvový koláč, zistila, že múka je plná hmyzu. Matka 5 detí zo škótskeho Dundee okamžite požadovala od obchodu vysvetlenie.
Podľa Dani jej Tesco odkázalo, že je to normálne, čo podľa nej má značiť, že jej hygienické návyky nie sú dostatočné. "Múku som kúpila pred 3 týždňami a nikdy ju neotvárala," hovorí majiteľka dvoch čistiacich spoločností. "Práve som išla robiť koláč, otvorila balík a v ňom uvidela množstvo chrobákov. Naozaj nečakám, že otvorím novú múku a v nej nájdem toto. To fakt nie je normálne!" hnevala sa mamička, ktorá zvažuje, že najbližšie pôjde po múku do konkurenčného reťazca ASDA.
V prvej správe od Tesca sa píše: "Podľa obrázka, ktorý ste poslali, to vyzerá, že hmyz, ktorý ste našli, sú pavši. Sú to bežní domáci škodcovia, úplne neškodní."
„Radšej žijú na tmavých, teplých, vlhkých miestach a nemajú radi svetlo alebo rušenie. Často sa vyskytujú v suchých potravinách, ako sú cukor, múka, sušené mlieko a krupica. Môžem potvrdiť, že naša múka pod vlastnou značkou sa vyrába v čistom, bezpečnom a hygienickom prostredí," obhajuje sa reťazec s tým, že všetky jeho továrne sú riadne kontrolované a žiadne problémy v poslednej dobe hlásené neboli. Následne vyjadrili pochopenie, že to pre ženu určite nebolo príjemné a ako prejav dobrej vôle sa zaviazali kontaktovať dodávateľa a sklamanú zákazníčku refundovať.
S touto reakciou Dani očividne nebola v pohode, a tak jej prišla ďalšia: „Je mi veľmi ľúto, že ste neboli spokojná s odpoveďou mojej kolegyne, pretože som si istý, že tým nemyslela to, že chrobáky pochádzajú od vás, ale iba poukazovala na to, že ide o častý problém, najmä pokiaľ ide o múku." Hovorca spoločnosti Tesco len vyjadril poľutovanie nad prípadom.
„Máme nesmierne vysoké štandardy pre potraviny, ktoré dávame do našich regálov, a úzko spolupracujeme s našimi dodávateľmi, aby sme zabezpečili prísne hygienické normy a procesy na ničenie škodcov v našich mlynoch na múku. Túto záležitosť ďalej prešetrujeme s naším dodávateľom. Zákazníkovi sme ako prejav dobrej vôle dali poukaz," zakončil hovorca.