Problémy nad Tatrami
Na druhý deň z Lučenca odlietali ráno do Spišskej Novej Vsi: „Tu nám nastali prvé vážne komplikácie. Vzlietli sme za krásneho počasia a okolo Nízkych Tatier bola všade nízka hustá oblačnosť. Už som chcel zaveliť na návrat do Lučenca, no vtom sa to začalo trhať a Spišská Nová Ves sa nám otvorila. Všetci šťastlivo pristáli. Naobedovali sme sa a odleteli do Svidníka a poľského Krosna. V sobotu sme naše putovanie ukončili pod Tatrami na letisku Mlynica,“ porozprával hlavný organizátor už s úsmevom na letisku pod Tatrami.
Rogalá si vyrábal sám
V Mlynici nám svoje skúsenosti vyrozprával aj Peter Solnoky (59), Slovák, ktorý už roky žije na Morave: „S rogalom som začal v roku 1978. Sami sme si ich vyrábali z duralových trubiek a oceľových lán. Prvé motorové rogalo som si urobil v roku 1987. Bol tam motor z trabanta a lietal som na ňom v Očovej na letisku pod neustálym dozorom vtedajšej bezpečnosti. Dnešné motorové rogalá sú špičkové, bezpečné stroje. Je to vidieť aj na tom, kde a koľko sme toho za 4 dni nalietali. Videli sme Devín, Gabčíkovo, Bojnice, Spišský hrad, Ľubovniansky hrad, Pieniny, Tatry.“
Lietanie na rogale
Rogalo je konštrukcia zložená z kovovej kostry spojenej kovaniami a oceľovými lankami, na ktorú je navlečený poťah z pevnej syntetickej tkaniny. Motorové rogalo je vybavené motorom, zadnou vrtuľou a jednoduchou kapotážou. Lietanie na rogale je staré skoro 400 rokov. Zrejme prvým slovenským rogalistom bol mních Cyprián z Červeného kláštora, ktorý sa inšpiroval nákresmi Leonarda da Vinciho. Na svojom krídle, preletel niekoľko sto metrov. Dnešní rogalisti lietajú aj stovky kilometrov.