Pošta upozorňuje, že nie je ich odosielateľom, a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať. Hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková zdôraznila, že ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty.
Klienti podľa jej slov môžu rozpoznať, že ide o podvod na základe viacerých faktorov. "Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo e-shopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky - a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe," ozrejmila Dorčáková.
Ďalej priblížila, že pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako "trackovacie" číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (dve písmená), deviatich čísel a sufixu (dve písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny).
Ak adresát dostane e-mail, pošta odporúča vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a nereagovať na podozrivé e-maily, obzvlášť, ak žiadajú peniaze. "V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní," dodala Dorčáková.