Z dôvodu rozhodnutia Ústredného krízového štábu o zaradení Českej republiky do rizikovej skupiny krajín dochádza od piatka k obmedzeniam vo voľnom pohybe osôb cez hranice ČR a SR. Informoval o tom hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Od utorka (22. 9.) nebude v úseku Břeclav - Bratislava vedený vlak railjet 285 Metropolitan Slovenská strela, ktorý vyráža z Prahy o 19.44 h a do Bratislavy má príchod o 23.44 h. Rovnako od stredy (23. 9.) nebude vedený vlak railjet v úseku Bratislava - Břeclav, ktorý z hlavného mesta SR odchádza o 5.15 h a do Prahy má plánovaný príchod o 9.13 h.
Od utorka zároveň nebudú premávať viaceré expresy v úseku Púchov - Horní Lideč. Tiež od utorka nebudú vedené viaceré vlaky v tomto úseku v opačnom smere.
Od 27., respektíve 28. septembra (nedeľa/pondelok) nebude v medzištátnom úseku medzi Prahou a Žilinou vedený vlak EuroNight (EN), ktorý štartuje z Prahy o 22.15 h a do Humenného má príchod o 10.33 h. Od 28. septembra (pondelok) bude vlak v úseku Žilina - Humenné v prevádzke v pôvodnej trase bez obmedzenia. V medzištátnom úseku medzi Žilinou a Prahou nebude zároveň od 28., respektíve 29. septembra (pondelok/utorok) vedený vlak EN, ktorý vyráža z Humenného o 19.46 h a do Prahy by mal prísť o 7.13 h. Od 28., respektíve 29. septembra (pondelok/utorok) bude vlak v úseku Humenné - Žilina v prevádzke v pôvodnej trase bez obmedzenia. Vnútroštátny lôžkový vozeň na trase medzi Košicami a Bratislavou a opačne bude v týchto EN vlakoch radený bez obmedzenia.
Kováč uistil, že cestovné doklady na zrušené vlakové spoje budú nahradené cestujúcim v plnej hodnote bez storno poplatku. "Ostatné vlakové spojenia medzi SR a ČR vrátane medzištátnych regionálnych vlakov na všetkých hraničných priechodoch zostávajú naďalej v prevádzke bez obmedzení. ZSSK stále ponúka dostatok miest na prepravu zákazníkov medzi SR a ČR, uvedená optimalizácia sa dotkne približne 18 % ponúkaných miest," skonštatoval.
Hovorca priblížil, že ZSSK bude spoločne s ČD naďalej pozorne sledovať situáciu a operatívne bude na základe pandemických opatrení a vývoja dopytu reagovať na požiadavky cestujúcich pridávaním, respektíve optimalizovaním ďalších spojov.