Brány škôl boli niekoľko mesiacov zatvorené a učilo sa len na diaľku. Inštitút vzdelávacej politiky urobil prieskum, ako sme zvládli dištančné vzdelávanie. Zistenia nie sú príliš potešujúce. Desiatky tisíc detí sa vôbec nevzdelávali a učitelia bojovali s technickými problémami.
Uzavretie škôl si aj u nás vynútilo prechod na dištančnú formu vzdelávania. Boli však aj žiaci, ktorí sa neučili. „Podľa prepočtov na základe riaditeľských odhadov a odhadov triednych učiteľov a učiteliek nebolo do dištančného vzdelávania zapojených 52 000 žiakov a žiačok základných a stredných škôl (7,5 % žiackej populácie),“ upozorňuje štúdia inštitútu. Zároveň zistili, že takmer 128-tisíc žiakov sa nevzdelávalo prostredníctvom internetu. Pedagógovia sa museli popasovať napríklad so slabým internetovým pripojením.
Problémy učiteľov
- 26,3 % z nich nemalo dostatočne rýchly internet
- 21,8 % malo veľkú spotrebu dát (platili viac)
- 53,7 % nevedeli na diaľku efektívne vysvetliť učivo
- 38,6 % žiaci sa im neozývali
- 30,6 % nevedelo poskytnúť dostatočnú spätnú väzbu
- 36,7 % ich žiaci nevedeli dostatočne pracovať s technológiami
Učenie počas korony
- 565 000 (81,5 %) žiakov malo prístup k online výučbe
- 128 000 (18,5 %) sa neučilo cez internet, ale inými spôsobmi
- 52 000 (7,5 %) žiakov nebolo zapojených do dištančného vzdelávania
- 60,6 % kombinovalo výučbu cez internet a offline formy vzdelávania
- 39,5 % stredných škôl učilo výlučne cez internet
- Takmer 1/5 vyučujúcich pri offline výučbe kombinovala zasielanie pracovných listov s telefonátmi.
- Necelá 1/3 vyučujúcich si myslí, že žiaci sa cez internet dokázali naučiť rovnako, ako keby boli v škole.