Podľa APHK by zväz nemal financie plynúce do klubov zo štátneho príspevku prezentovať ako štandardnú podporu zo strany SZĽH, takisto sa asociácia ohradila voči svojmu označeniu za marketingovú agentúru, ako zaznelo na tlačovej konferencii. APHK zároveň vyzvala zväz, aby komunikoval jednoznačne, pracoval v prospech svojej členskej základne a predovšetkým nezavádzal verejnosť.
TASR zverejňuje reakciu APHK v plnom znení, bez redakčných úprav:
Reakcia APHK na vyjadrenia na štvrtkovej tlačovej konferencii SZĽH
"Vedenie Slovenského zväzu ľadového hokeja na včerajšej tlačovej konferencii viackrát použilo slová transparentnosť a čestnosť. Ak chce tak konať, malo by všetky fakty prezentovať bez prikrášľovania a zavádzania verejnosti.
Spájať financie plynúce do klubov zo štátneho príspevku pre uznané športy a prezentovať ich ako štandardnú podporu zo strany zväzu nie je na mieste. Deklarovaná suma, ktorá sa mala vyšplhať do výšky 3,5 milióna eur, je poskytovaná na základe ustanovení Zákona o športe. Tieto prostriedky plynuli v súlade so zákonmi Slovenskej republiky do klubov aj v minulosti. Ich výška závisí od štátneho príspevku pre SZĽH. Ostalo zamlčané, že z týchto prostriedkov pre kluby sa vracia veľká časť financií naspäť do pokladne zväzu vo forme štartovného, licenčných poplatkov či rôznych finančných platieb za administratívne úkony. Zväz síce odpustil štartovné pre súťaže prípraviek, ale zaviedol štartovné pre extraligu, ktoré sa doteraz neplatilo. Zavedenie štartovného pre extraligu podľa nášho názoru zabezpečí, že SZĽH takmer vyrovná odpustené sumy štartovného pre iné vekové kategórie. Je toto štandardno-neštandardná forma pomoci v dnešných náročných koronavírusových časoch, keď sa všetci snažíme hľadať riešenia, ako sa dostať zo zlej situácie?
Asociácia profesionálnych hokejových klubov nie je marketingová agentúra, ako zaznelo na brífingu SZĽH. Na základe svojich stanov vznikla za účelom zastupovania spoločných záujmov hokejových klubov najvyššej súťaže a efektívneho využitia marketingových a iných práv i zabezpečenia prostriedkov na činnosť klubov a rozvoj hokeja na Slovensku. V rámci svojej činnosti musí obhajovať aj záujmy svojich akcionárov.
Je dôležité pripomenúť, že Slovenský zväz ľadového hokeja nedisponuje marketingovými právami samotných klubov. Tie ich totiž osobitými zmluvami preniesli na APHK. Asociácia má so SZĽH jedinú zmluvu o spolupráci pri výkone práv a povinností spojených s extraligou seniorov. V tejto dohode nie je žiadna zmienka o hodnote marketingových práv. Nevieme preto, na základe čoho ich predstavitelia SZĽH vyčíslili.
Vedenie zväzu by si malo overiť všetky reálie, ktoré panujú v slovenskom športe. Vyplácanie rozhodcov z prostriedkov zväzu nie je na Slovensku nič výnimočné. Stačí sa pozrieť do futbalového prostredia. SFZ ústretovo voči klubom nielenže platí rozhodcov v profesionálnych súťažiach, ale vytvoril aj skupinu finančne podporovaných profesionálnych arbitrov.
Ak chce prezident Slovenského zväzu ľadového hokeja spájať hokej, pri verejných vystúpeniach by z jeho úst nemali zaznievať hanlivé slová k funkcionárom a zástupcom klubov. Angažovať sa v klubovom športe v dnešnej dobe nie je vôbec jednoduché. Aj za Milanom Čankym je kus práce v prospech slovenského hokeja i športové výsledky na jeho doterajších pôsobiskách. Zväz by mal obhajovať záujmy svojich členov a pozerať sa na situáciu aj zo športového hľadiska. Prioritou dneška by malo byť hľadanie riešení, aby seniorský hokej v Liptovskom Mikuláši na dlhú dobu nezanikol.
Každý z členských subjektov SZĽH má podľa Stanov SZĽH nárok na informácie. Aj kritické názory môžu slovenský hokej posúvať dopredu a členské subjekty i osoby pracujúce v hokeji ich môžu smerom k vedeniu zväzu vysloviť. Nezakrývajme si pred nimi oči a nesnažme sa umlčovať kritikov. SZĽH by mal komunikovať jednoznačne, pracovať v prospech svojej členskej základne a predovšetkým nezavádzať verejnosť."