Slovenský pôvod potravín je pri tvorbe sortimentu v Kauflande dôležitým faktorom. Dokazuje to aj posledný prieskum spoločnosti GfK týkajúci sa vystavenosti slovenských produktov v obchodných reťazcoch z júla 2020. Ten ukázal, že práve Kaufland má oproti konkurencii v priemere najviac vystavených slovenských produktov. Domáce výrobky prináša na pulty aj prostredníctvom projektu 100 % slovenského mäsa či hydiny od slovenských farmárov.
100 % slovenské bravčové mäso
V júni reťazec zdvojnásobil ponuku bravčoviny v rámci projektu 100 % slovenské bravčové mäso, a to v predajniach na celom Slovensku. Rovnako ako pri projekte 100 % slovenské hovädzie mäso ide o mäso od certifikovaných dodávateľov zo zvierat narodených, chovaných, porazených a spracovaných výhradne na území Slovenska.
Bravčovina, ktorá je u Slovákov jasným favoritom mäsového sortimentu, má pre telo hneď niekoľko pozitív. „Konzumácia bravčového mäsa nám pomáha budovať a udržať si svalovú hmotu. Vďaka obsahu selénu telu prospieva podporovaním správnej funkcie štítnej žľazy a okrem toho v tele dopĺňa zinok, železo či vitamíny B12 a B6,“ informuje o vplyvoch bravčového mäsa doktorka Martina Gondeková z Výskumného ústavu živočíšnej výroby.
Hydina od slovenských farmárov
Druhým najobľúbenejším mäsom u nás je hydina. Priemerný Slovák či Slovenka jej podľa štatistík zje 26 kilogramov ročne. Reťazec si aj pri hydinovom mäse, ktoré prináša zákazníkom na pulty, potrpí na slovenský pôvod. Podiel predaja kurčiat a kuracích dielov pochádzajúcich zo Slovenska na pultoch Kauflandu bol v roku 2019 viac ako 76 %, 23-percentný podiel tvorili produkty s českým pôvodom a zvyšný 1-percentný podiel produkty so slovinským pôvodom, výhradne z renomovaných certifikovaných výrobných závodov. Z iných krajín reťazec toto mäso neodoberá. Podporujte spoločne s Kauflandom slovenskú produkciu. Pultové a balené 100 % slovenské mäso a hydinu od slovenských farmárov nájdete v predajniach Kauflandu vďaka viditeľnému označeniu na obaloch, a to vždy za výhodné ceny.