Pre TASR to potvrdila hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Lucia Karelová. V budúcom roku by sa tak malo v tomto projekte preinvestovať 50 miliónov eur.
Karelová priblížila, že SSC aktuálne v spolupráci s uchádzačmi overuje dokumenty, ktoré sú potrebné na podpis zmluvy. Podpis zmluvy predpokladá do dvoch týždňov. Úspešní uchádzači sa následne zúčastnia na elektronickej aukcii na konkrétne úseky ciest. Zdôraznila, že aukcie začne SSC realizovať po podpísaní zmluvy.
"Podpisy zmlúv na prvé opravy konkrétnych úsekov ciest predpokladáme do konca roka, vzhľadom na nadchádzajúce zimné obdobie očakávame realizáciu prác v roku 2021," skonštatovala hovorkyňa. Do veľkoplošných opráv ciest plánuje SSC počas roka 2021 preinvestovať 50 miliónov eur.
Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) tiež pre TASR uviedol, že nepredpokladá, že sa plánovaných 50 miliónov eur podarí preinvestovať ešte v tomto roku vzhľadom na počasie a blížiacu sa zimu. "Ale tie prostriedky, ktoré nevyčerpáme tento rok, presúvame do budúceho roka," dodal.
Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) koncom septembra zamietla odvolanie v prípade súťaže na veľkoplošné opravy ciest prvej triedy. Potvrdila tak rozhodnutie úradu vydané v konaní na prvom stupni. Rada ÚVO, rovnako ako úrad, teda v postupe SSC neidentifikovala navrhovateľom namietané porušenia zákona o verejnom obstarávaní.
Správa ciest v júli deklarovala, že ak sa verejné obstarávanie ukončí počas leta, do konca roka stihne zrekonštruovať vozovky na celom území Slovenska vo výške približne 50 miliónov eur. Najviac ciest sa má opraviť v Banskobystrickom kraji, kam by malo smerovať približne 24 % z plánovanej investície.
SSC v októbri 2019 vyhlásila novú súťaž na veľkoplošné opravy ciest prvej triedy, ktorá je rozdelená na časti. Cenu odhadla na 166,56 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). SSC musela pôvodnú súťaž zrušiť na základe rozhodnutia ÚVO práve pre nerozdelenie zákazky na časti.
Zákazka zahŕňa opravy vozoviek na cestách prvej triedy výmenou degradovaných vrstiev krytu vozovky. Cieľom je zlepšenie prevádzkovej spôsobilosti krytu vozovky a predĺženie životnosti zabránením vplyvu porúch na nižšie položené vrstvy vozovky.