Prečo teda prezúvať a ako vyberať? Problematika zimných pneumatík má viacero rovín. V žiadnom prípade to nie je iba o hĺbke dezénu. Na to, aby pneumatika v zimnom období plnila svoje poslanie, vplýva viacero dôležitých premenných. Pozrime sa spolu na tie najdôležitejšie.
ČÍTAJTE VIAC: Na nových štítkoch k pneumatikám sa dozviete aj to, koľko kilometrov na nich môžete najazdiť
Vek pneumatiky
Údaj o tom, kedy bola pneumatika vyrobená, nájdete na bočnici vo forme takzvaného DOT kódu. Posledné štyri čísla DOT kódu vyjadrujú dátum výroby pneumatiky. Prvé dve číslice z toho štvorčíslia označujú týždeň v roku a druhé dve rok výroby. Materiál vekom mení svoje vlastnosti.
Celkový stav
Prvým kritériom je hĺbka dezénu. V prípade zimných pneumatík vyhláška hovorí o minimálnej hĺbke dezénu 3 milimetre. Odborník vám však povie, že obúvať na auto pneumatiky s hĺbkou dezénu menej ako 4 mm neodporúča. Podstatný vplyv na jazdu má aj stav bočníc.
Pre koho sú vhodné celoročné
Vývoj konštrukcie pneumatík síce výrazne napreduje, zázraky však od celoročných pneumatík čakať nemožno. Vhodné môžu byť napríklad pre motoristov, ktorí bývajú v oblastiach, kde si sneh a ľad pamätajú skôr ich rodičia. A na aute jazdia iba v rámci svojho regiónu.
Pozor na obúvanie
Množstvo dezénov je smerovo orientovaných. Táto vlastnosť je zvýraznená na bočnici pneumatiky šípkou a nápisom Rotation. Šípka udáva smer odvaľovania pneumatiky. Dezén je v takomto prípade navrhnutý tak, aby vodu, sneh a ľad odvádzal spod behúňa čo najlepšie.
Protektory
V časoch našich rodičov boli protektorované pneumatiky bežné, dnes sú výnimkou. Či je voľba protektorovaných pneumatík dobrá, alebo naopak úplne nevhodnávoľba, jednoznačne povedať nemožno. Veľmi záleží na tom, aký základ bol na protektor použitý. Mimoriadne dôležitá je technológia, akou bol protektor vyrobený. Kvalitná protektorovaná pneumatika môže byť ekonomicky a ekologicky dobrou voľbou.