Odobraté vzorky pacientov museli distribuovať do viacerých laboratórií: do AGELLABU, pribudol Synlab, postupne posielali výtery aj do RÚVZ. Ako ďalej uvádza, každé laboratórium má svoje odberové sety a, samozrejme, aj svoje žiadanky. Bolo potrebné na to dávať pozor, aby podľa zoznamu správne zaradili odbery a aby správne zabezpečili transport biologického materiálu v chladiacich boxoch.
"Postupne nám pribudli pacienti s Covid Passom - to sú objednaní pacienti, ktorých nám posiela RÚVZ, NCZI - repatrianti, dovolenkári zo zahraničia, dohľadané suspektné kontakty alebo cudzí štátni príslušníci, ktorí sú zamestnaní na Slovensku. Ďalšiu skupinu tvoria samoplatcovia a športovci," dodáva. Napriek tomu, že sa stále vyskytujú nejaké problémy, zdravotníci z Košíc sa snažia situáciu pacientom spríjemniť, aby to pre nich nebol stres.
Bežný deň zdravotníka na odberovom mieste
"Každé ráno o 7:00 hod. nám doručia zoznamy pacientov, ktorých máme v daný deň vyšetriť, a vopred určený tím ide do MOM (mobilné odberové miesto). Každý presne vie, čo má robiť," vysvetľuje vedúca sestra. Zamestnanec, ktorý má na starosti vypisovanie žiadaniek na odber materiálu, poučí pacientov, ktoré údaje potrebujú zapísať, lekár v spolupráci so sestrou alebo s povereným pracovníkom/sanitárom odoberie výter, sestra zadá potrebné údaje do informačného systému. Po zrealizovaní všetkých odberov sa navzájom členovia tímu dekontaminujú.