Dobrý sused McDonald’s nám so svojou, dnes už ikonickou ponukou jedla a nápojov, robí spoločnosť celé štvrťstoročie. Prečítajte si pri tejto príležitosti viac o tejto najväčšej reštauračnej sieti na Slovenku.
Pred 25 rokmi privítali Slováci McDonald’s s nadšením. Ochutnať naozajstný americký burger v deň otvorenia prvej reštaurácie prišlo viac ako 3 500 nedočkavých zákazníkov. Spoločnosť McDonald‘s sa následne stala na Slovensku lídrom v ponuke takzvaných rýchlych jedál vyrobených výlučne z kvalitných a čerstvých surovín. Dnes je najväčšou reštauračnou sieťou u nás s 35 prevádzkami v 13 mestách a s viac ako 2 600 zamestnancami. Na príprave svojich dobre známych jedál spolupracuje aj s niekoľkými lokálnymi dodávateľmi. V raňajkovom menu tak dnes nájdete vajíčka pochádzajúce od slovenského dodávateľa Babičkin dvor, čerstvé mlieko na výrobu najobľúbenejšej zmrzliny a šejkov z Farmy Majcichov, či ovocie a zeleninu zo slovenskej spoločnosti Slovatys. Všetci dodávatelia McDonald’s pritom musia spĺňať prísne kritériá kvality a bezpečnosti potravín.
Má rád tradície, no to mu nebráni stále inovovať
To, čo sa dekády v McDonald‘s nemení, a čo si na ňom jeho verní zákazníci vážia sú, mimo iné: ikonická chuť jeho produktov, rodinná atmosféra a prístup personálu k zákazníkom. Roky tvrdej práce a prinášanie noviniek mu zároveň vyniesli pozíciu najväčšieho inovátora vo svojom segmente. Spoločnosť sa rovnako zameriava na dobročinné aktivity a na podporu miestnych komunít. „Sme nesmierne radi, že sme sa pred dvadsiatimi piatimi rokmi stali súčasťou slovenskej gastronómie. Od prvého dňa je našim cieľom prinášať radosť, dobrú rodinnú náladu a kvalitnú ponuku jedál aj Slovákom. Rovnako tak je našou snahou byť kvalitným zamestnávateľom i dobrým susedom, ktorý je aktívnym členom spoločnosti a prispieva k jej zlepšovaniu. Dôkazom toho je i naša doterajšia lokálna investícia v celkovej hodnote 80 miliónov eur,“ informuje Tomasz Rogacz, Generálny riaditeľ McDonald’s pre Slovensko a Českú republiku.
McDonald‘s dnes
Od otvorenie prvej prevádzky uplynulo štvrťstoročie, počas ktorého spoločnosť postupne zavádzala mnoho menších i významných inovácii. Minulý rok priniesla koncept reštaurácií novej generácie – umožňujúci zákazník vybrať zo širokej ponuky jedál a objednať si sám pomocou digitálneho kiosku, či dokonca si svoju objednávku nechať priniesť až ku stolu prostredníctvom služby Table Service. Všetky prevádzky postupne na tento nový systém prechádzajú v rámci celého Slovenska. Začiatkom tohto roka bola zase spustená služba McDelivery, ktorá ponúka komfortnú možnosť objednať si jedlo z McDonald’s priamo k dverám, a to aktuálne v lokalitách troch slovenských miest: v Bratislave, Košiciach a v Trnave. Službu zabezpečuje partnerská doručovacia spoločnosť Wolt. Vďaka investíciám do konceptu kaviarní McCafé, ktoré sa spoločnosť rozhodla urobiť v roku 2009, si dnes zákazníci môžu pochutnávať aj na ich obľúbenom jahodovom cheesecake a smotanovo-jahodovom reze. Najobľúbenejšou kávou Slovákov je Espresso Grande, Cappucino a trojicu kávových nápojov uzatvára Café Latte.
Myslí na životné prostredie aj pomoc druhým
Od roku 2003 spolu so svojimi zamestnancami spoločnosť triedi všetok odpad priamo v reštauráciách pre účely ďalšej recyklácie či energetického zhodnotenia. Taktiež mení obalové materiály za recyklovateľnejšie, znižuje emisie v prevádzkových procesoch a zefektívňujeme spotrebu vody a energie. V tom istom roku na Slovensku začala pôsobiť nezisková organizácia Ronald McDonald House Charities (RMHC), ktorá sa zameriava na vylepšovanie a rekonštrukcie priestorov jednotlivých oddelení detských nemocníc na Slovensku, čím pomáha chorým deťom a ich rodinám zažívať lepšie podmienky počas hospitalizácie malých pacientov. Pomôcť pritom môže každý z nás. Stačí si zakúpiť pochúťku v reštaurácii McDonald’s a prispieť ľubovoľnou sumou do kasičiek pri pokladni alebo zaokrúhliť platbu na kiosku. Všetky peniaze putujú na aktivity Ronald McDonald House Charities (RMHC).