Nečakaná talkšou
Veľmi zaujímavo sa postupne vyvinulo aj úvodné predstavovanie súťažiacich celebrít – vznikla z neho pomerne dlhá talkšou. Nie je to až problémom? „Väčšinu šou tohto typu všetci tvorcovia ženú od začiatku do vyššieho rytmu, je to prirodzené a správne. Divák má byť okamžite vtiahnutý do relácie. Na začiatku to aj u nás tak bolo, ale keď sme vysielali dlhšie, zistili sme, že ten predstavovací úvod začína mať svoj pôvab, vznikne tam nejaká téma, ktorá sa ťahá celým dielom,“ vysvetľuje R. Štefanov. „Takže áno, je to niečo, čo je mimo akoby pravidiel a keby sa na to niekto pozrel zvonku a sledovanosť by nebola dobrá, povedal by: ´Je to celé kvôli tomu, že vy to na začiatku tak naťahujete.´ Ale môže to byť paradoxne tak, že tá šou je dnes úspešná práve preto, že to tak naťahujeme,“ uzatvára so smiechom.
Vinár
Keďže hlavnou devízou Milujem Slovensko je spontánnosť a aj prípadné brbty hrajú tvorcom do karát, nemuseli vraj od začiatku nakrúcania ani raz opakovať žiadnu súťaž. „Klepem si na drevo, je to tak,“ pritaká režisér, „Samozrejme, nevyhli sme sa menej závažným problémom, kvôli ktorým sa výroba musela zastaviť: zlyhanie kamier, techniky, meškanie účinkujúceho, až po moment, kedy sme nedávno museli výrobu jednej relácie zrušiť, lebo jeden z divákov bol pozitívne testovaný na COVID-19.“ On sám si vraj po tých rokoch nakrúcanie užíva a zasahuje doň minimálne. Dokonca priznáva, že pokojne môže prepínať na autopilota. „Mám šťastie, že môžem režírovať šou, ktorá naozaj ide sama. Mám špičkový tím, a tak sa už pár sekúnd po tom, čo šou odštartuje, prepínam do módu, že sledujem len atmosféru v štúdiu. Riešim len to, či tam je, alebo nie,“ otvorene hovorí R. Štefanov, o ktorom sme sa dozvedeli, že okrem réžie a produkcie je doma aj v úplne inom obore.
„Producentstvo a réžia sú veci, ktoré mám rád, ale mám duševný fitnes v tom, že občas robím aj iné veci. Jednou z nich je obchod s vínom, ktorý mám so svojou manželkou. Trávime touto prácou veľa príjemného času. Je to obchod pre ľudí, ktorí sa vo víne vyznajú, máme internetový predaj aj odberové miesto, kde sa ľudia môžu prísť o víne porozprávať, ochutnať ho a odniesť si zopár fliaš,“ prezradil nám s tým, že „nápoj pravdy“ je doslova jeho celoživotnou vášňou, keďže už v detstve sa motal pod nohami vinárov. „Rád sa o ňom rozprávam, stretávam sa s ľuďmi, ktorí tomu rozumejú aj s tými, ktorí tomu nerozumejú. Rád víno ochutnávam i študujem,“ dodáva.