Pri elektronických nákupoch by ste však mali byť obozretní. E-shopu totiž poskytujete svoje osobné údaje a číslo platobnej karty. Pofidérny predajca môže tieto informácie zneužiť. Ak nakúpite na overenom e-shope a rozhodnete sa tovar vrátiť, je možné, že na to budete mať dlhší čas. Niektorí prevádzkovatelia sa pre pandémiu rozhodli predĺžiť dobu na vrátenie tovaru.
Najčastejšími priestupkami, ktorých sa internetové obchody dopúšťajú, je podľa slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) neuvedenie platobných a dodacích podmienok, názvu adresy a orgánu dozoru či neinformovanie spotrebiteľa o práve odstúpiť od zmluvy. Ak naletíte pofidérnemu e-shopu, SOI odporúča, aby ste to nahlásili polícii.
Nezabudnite priložiť doklady o platbe za tovar. Podnet na kontrolu môžete podať aj na obchodnú inšpekciu. Týka sa to ale iba internetových obchodov, ktoré sú prevádzkované na Slovensku. Pri zahraničných e-shopoch môže byť podľa SOI vyvodzovanie postihu veľmi obťažné, ak nie nemožné.