Zároveň potvrdil, že sa výroba novej generácie modelu Superb presunie do Bratislavy, kde sa bude vyrábať spolu s Volkswagenom Passat. Vývoj oboch áut bude v Mladej Boleslavi.
Presunom výroby Superbu si ale podľa zdroja ČTK automobilka v Česku uvoľní kapacity, bude tak možné vyrábať viac ostatných modelov. Firma to môže využiť napríklad na rozšírenie výrobnej kapacity SUV modelov KodiaQ a Karoq, skráti sa tak čakacia doba pre zákazníkov.
"Vývoj oboch áut (Superb a Passat) bude v Boleslavi, práca s pridanou hodnotou tak zostáva v Českej republike," povedal zdroj ČTK. Firma podľa neho dlhodobo zápasí s dopytom prevyšujúcim možnosť výroby v Českej republike. Vďaka presunu Superbu sa tak uvoľní kapacita na výrobu SUV KodiaQ, ktorý je pre firmu vysoko profitabilný. Modely rodiny Passat, do ktorej spadá aj Superb, sa mali podľa staršieho rozhodnutia koncernu Volkswagen vyrábať v Kvasinách. Podľa zdroja je ale pre automobilku výhodnejšie vyrábať iba vlastné modely, vďaka presunu tak nebude musieť Škoda vyrábať Passat, ktoré predáva Volkswagen, ale ziskovejšia bude výroba práve SUV KodiaQ.
"Potvrdzujem, že KodiaQ zostane v ČR. A zároveň bude Fabia combi, získame model, ktorý už nemal byť," uviedol dôveryhodný zdroj. Nový Superb by sa mal začať vyrábať v roku 2022. Presun jeho výroby do Bratislavy kritizujú odbory. "Koncern Volkswagen Česku ukradol najziskovejšiu vlajkovú loď," povedal ČTK odborový predák Jaroslav Povšík. Predstavenstvo Škody Auto za zachovanie výroby Superbu podľa neho málo bojovalo, podľa jeho názoru aj z obáv o funkciu. Firmy sa nezastala ani vláda, uviedol Povšík.
Škoda Auto vlani dodala celosvetovo 1,24 milióna áut. Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, vyrába v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi. Je aktívny na viac ako 100 trhoch. Zamestnáva takmer 39 000 ľudí, z toho v ČR takmer 34 000.