"Európska komisia zavedením plánovanej normy Euro 7 po roku 2025 de facto zakáže vozidlá so spaľovacím motorom," povedala agentúre DPA šéfka sektorového združenia VDA Hildegard Müllerová.
Ak chce EÚ dodržať ciele Parížskej klimatickej dohody, plánuje sprísniť limity pre emisie oxidu uhličitého (CO2). Nemecký týždenník Bild am Sonntag informoval o štúdii vypracovanej pre EK, na základe ktorej majú byť určené emisné limity novej normy Euro 7. Zatiaľ nie je nič rozhodnuté, no štúdia predkladá komisii výrazne prísnejšie pravidlá, než v súčasnej norme Euro 6.
"Komisia chce predpísať, aby v budúcnosti každé vozidlo v ľubovoľnej jazdnej situácii v podstate nevypúšťalo žiadne emisie, či už s prívesom v kopci alebo v pomalej mestskej premávke," kritizuje Müllerová. Plánované sprísnenie sa tak rovná zákazu áut so spaľovacími motormi. "Namiesto zákazu potrebujeme inovácie a investície do ekologických palív a palivového článku. Problémom nie je spaľovací motor, ale palivo," dodala.
Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess naproti tomu podporuje prechod na elektrickú mobilitu. "V rôznych krajinách sa diskutuje o tom, odkedy sa majú predávať len vozidlá s nulovými emisiami," povedal pre denník Automobilwoche. V krajinách s nízkou intenzitou premávky považuje za veľmi rozumné "od začiatku rozmýšľať elektricky".
Nemecký minister hospodárstva Peter Altmaier teraz plánuje rozšíriť nástroj na podporu elektromobilov, podporuje predĺženie takzvanej inovačnej prémie pre elektrické vozidlá do roka 2025. Zatiaľ platí zvýšený bonus len do konca roka 2021. "Chcem, aby státisíce zamestnancov v automobilovom priemysle mali dobré pracovné miesta aj o 10 či 15 rokov," povedal pre Bild am Sonntag. "K tomu nemalou mierou prispieva inovačná prémia."
Nemecko sa s pomocou ekologického bonusu už od roka 2016 snaží podporiť predaj elektromobilov a plug-in hybridov. V rámci konjunkturálneho balíka v súvislosti s koronakrízou ho vláda výrazne zvýšila a nazvala inovačnou prémiou. Od zvýšenia bonusu podstatne narástol počet žiadostí o podporu.