Je ním energovozeň, ktorý slúžil ako elektrocentrála. Napájal sa z neho mostársky stavebný vlak a ďalšie zariadenia. Poslednú službu mal v roku 2015. Teraz je v bratislavskom depozitári a po zreštaurovaní ho budú obdivovať návštevníci Železničného múzea. V roku 1921 vyrobila Vagónka v Kopřivnici na základe objednávky Československých dráh sériu dvojnápravových krytých nákladných vozňov. Ten, o ktorom je reč, niekoľko desiatok rokov slúžil na prepravu tovarov a po úprave v mostárskom stavebnom vlaku.
V polovici 50. rokov minulého storočia ho prerobili na tzv. energovozeň. Prevážal elektrocentrálu, na ktorú sa ďalej napájal mostársky stavebný vlak a pri práci aj všetky potrebné elektrické náradia a zariadenia. O vagón sa staral Mostný obvod Košice, ktorý ho nasadil do prevádzky poslednýkrát v roku 2015. Minulý týždeň vozeň presunuli do bratislavského depozitára, kde sa uskutoční jeho zreštaurovanie a potom ho zaradia medzi ostatné exponáty.